En comport, 2 programmer

Tags:    delphi

Hejsa.

Jeg er ved at lave en lille app., som læser data fra en comport.
Mit problem er at jeg har 2 programmer kørende som skal læse data fra denne comport !!
Kan man på nogen måde share en comport, eller findes der en måde at lave en virtuel comport, hvor dataene kan sendes til det andet progam.


Finn Hansen



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvis du ikke skal læse utroligt store mængder af data kunne du jo bare lukke for forbindelsen når du er færdig med at læse i det ene program så du kan læse fra det andet program. og så åbne igen næste gang?

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com



hvis det er dine egne programmer begge to, tror jeg bare jeg ville lave program nr 3 som blot læser fra com porten og tillader at clienter tilmelder sig igennem tcp.
Altså lave en server der læser (og skriver) mod en com port, og så tillade at andre programmer inkluderer en client så de kan connecte og få data og sende data til comporten.

Men kan det ikke gove problemer at flere programmer kan læse og skrive til samme port?
Det ene program ved jo ikke hvad det andet skriver ... og så er de data der kommer tilbage jo ikke så meget værd.




Hejsa.

Det er kun det ene program der mit eget, og det er ikke muligt at lukke dem ned skiftevis.
Det ene program er det levende søkort, og mit eget skal læse vind og dybder, samt styre autopilot.

Hilsen Finn



Hejsa.

Det er kun det ene program der mit eget, og det er ikke muligt at lukke dem ned skiftevis.
Det ene program er det levende søkort, og mit eget skal læse vind og dybder, samt styre autopilot.

Hilsen Finn


Hej Finn det er vel ikke sådan du kan poste noget kode sådan jeg kan se hvordan man læser data fra comporten... da jeg skal i gang med et projekt med det...

SkypeR That\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s ME :D

----------------------------------------------
%49%66%20%79%6F%75%27%76%65%20%74%72%61%
6E%73%6C%61%74%65%64%20%
74%68%69%73%2C%20%79%6F%75%20%6D%75%73%
74%20%62%65%20%62% 6F%72%65%64%2E%2E%2E



Jeg ved ikke om det stadig er aktuelt, men jeg har lavet et tilsvarende program som modtager fra en comport.
Desuden sender programmet data videre til Det Levende Søkort via en virtuel seriel port, købt af:

www.eltima.com

Men den koster ikke meget og den virker.

Hilsen Ole

[Redigeret d. 14/08-05 20:37:57 af Ole Hammer]



t