Find brugerens browser?

Tags:    php

Hejsa.

Jeg vil utrolig gerne finde browseren og versionen, samt operativ systemet, som min brugere på min egen side bruger for at lave statistiker.

Jeg har kigget på følgende, men den giver mig det forkerte resultat.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Når jeg indlæser den side igennem min Google Chrome browser giver den mig Safari som svar, det er da ikke sandt. Men den virker udmærket med IE7/8. Og jeg kan heller ikke få versionen, eller operativ systemet, som brugeren har. Så derfor vil jeg lige høre om der var en eller flere som havde nogle andre muligheder? Eller eventuelt en rettelse til den. Jeg har fundet den i kommentaren, altså på www.php.net online manualen efter lidt google :)

- Magnus.

Hvis din host understøtter det kan du bruge:
http://php.net/manual/en/function.get-browser.php

Den kan give dig både browser og styresystem.

Ligner noget jeg kan bruge, tak skal du have :-)

Jeg kiggede lige og jeg får næsten dette ved dem alle sammen(de koder som er blevet posted underneden).
Array ( [browser] => unsupported [majorVersion] => 0 [minorVersion] => 0 [fullVersion] => 0.0 [os] => windows )

Jeg har Google Chrome. Og det samme sker ved IE.

Indlæg senest redigeret d. 21.12.2009 15:35 af Bruger #15047
Kører Chrome og Safari ikke begge Webkit? For så vil det jo være svært at kende forskel.
Det kan være, at du skal bruge noget Javascript til at identificere JS-motoren istedet.
De kører vel forskellige JS-motore?

Indlæg senest redigeret d. 21.12.2009 15:49 af Bruger #13488
Kører Chrome og Safari ikke begge Webkit? For så vil det jo være svært at kende forskel.
Det kan være, at du skal bruge noget Javascript til at identificere JS-motoren istedet.
De kører vel forskellige JS-motore?

Jeg er ikke lige super erfaren inde for Javascript. Og vil nu helst undgå det på min side :-)

Chromes user agent indeholder ordet Safari. Derfor matcher din preg_match match på det :). Du kan løse det ved at tjekke efter chrome før du checker efter safari. Eller ved at ændre din regex.

Ahh jeg tror at jeg har løst problemet så :)

tak! :D

Hvis du bare vil føre statistikker, så kan du bare bruge Google Analytics.

Hvis du ikke kender det, så er det en feature der hjælper dig med at holde øje med, hvor mange der besøger din side, hvilke browsere de bruger, og endda hvilket land/by de kommer fra

http://www.google.com/intl/da_ALL/analytics/#utm_source=se-ha-sv-google_brand_goog_analytics&utm_medium=ha&utm_campaign=sv&utm_term=google+analytics

Jeg brugte bare:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

t