jquery stopper for php insert i databasen

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
Hej jeg har et problem med et script jeg er igang med at lave.

mit problem er at når jeg prøver at få indsættet noget i databasen så stopper mit jquery script det pga jeg bruger "return false;", men hvis den ikke er der så vil min "animation" som jquery laver ikke virke :S.

her er mit jquery

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

PHP
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Tak på forhånd

Hej Simon,

Hvis du returnerer false, så bliver formularen ikke submitted. Hvis det er fordi at problemet er at din animation ikke bliver udført før formularen er sendt, når du ikke returnerer false, så må du evt. sørge for at submitte den manuelt når din animation er færdig. Du kan sende en callback funktion med til dit fadeOut kald, der bliver kaldt når animationen er færdig. Jeg tror det vil virke, men det er ikke testet :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Jeg tror en elegant løsning på problemet ville være at sende insertet til submit-siden med jquery's indbyggede ajax-funktion.

giv din form et id, fx id="minform" og lav så følgende i din kode:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Yeah det er også en mulighed, om end jeg stadig mener at det skal være i en callback function for at han kan få animationen med :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Yeah det er også en mulighed, om end jeg stadig mener at det skal være i en callback function for at han kan få animationen med :)

Nah, for post-kaldet kører asynkront og uden at refreshe siden, så det vil ikke forstyrre animationen.

Good point, det overså jeg lige! :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Tak for svarene :), jeg vil lige prøve at kigge på det :D.

tænkte på, hvad hvis jeg ikke har nogen submit URL? og den bare submittet til samme side :)?

Så har du jo også en submit URL - den vil så bare være det samme som den side du kalder fra :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Nå det virker stadig ikke :(,

når jeg trykker på submit så kører min animation men det jeg har skrevet i input felterne bliver bare ståene og den indsætter ikke noget i databasen

Så har du jo også en submit URL - den vil så bare være det samme som den side du kalder fra :)

ja det fandt jeg ud af :D

ved bare ikke hvorfor den stadig ikke gider indsætte i databasen :/, den gider slet ikke submitte

<< < 12 > >>
t