fjerne kategorier og tilføje

Tags:    php

Hej :)

Jeg står lidt i et problem, jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal gribe det an

jeg har et system som kan vælge kategorier ud fra nogle checkbokse (som hentes fra database, se nedenfor) Hvordan skal det gøres så de alle indsættes ind i databasen i en tabel der hedder point_category_ann

Fold kodeboks ind/udKode 

Tabellen:
Fold kodeboks ind/udKode 

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal nok lave en foreach løkke som henter de enkelte markerede felter.

Tilføj [] efter dit "name" på din select, og kør en foreach noget i retning af:

Fold kodeboks ind/udKode 

Har bare lige copy / pastet det fra en foraech jeg har brugt, så du skal lige rette det til med de rigtige forespørgsler da jeg bl.a. har en funktion midt i det hele...

Håber det er det du søger.

Gør den også det at slette hvis de ikke er tjekkede, for kunne jeg ikke lige se ud fra koden

Hvis de skal slette de registrerede inden skal du blot lave en delete statement inden, som sletter den række du skal til at opdatere eller lave en update statement som nulstiller alle felter. Når rækken så er slettet eller nulstillet, gennemkører du foreach løkken.

I dit tilfælde er en nulstilling det du burde bruge da det individuelle ID bliver brugt andre steder på din hjemmeside.

Hej igen,

det vil ikke rigtigt virke:

$tidl_id = mysql_insert_id();
for($i=0;$i<count($_POST["cat"]);$i++){
mysql_query("INSERT INTO point_category_ann (campaign, category) VALUES ('$tidl_id', '".$_POST["cat"][$i]."')");
};

Den indsætteri intet af dette i databasen, men den indsætter annoncen, hvad er det jeg har glemt?

Kategori vælger:
Fold kodeboks ind/udKode 

Du har din:

$tidl_id = mysql_insert_id();

mysql_insert_id() hentes fra den række som lige er indsat. Dvs. hvis ikke du har en insert statement før du vil bruge denne vil den ikke indeholde en variabel.

Så lige et spørgsmål retur: Bliver denne defineret?

Ja det gør den

t