Problemer med tekstprogram

Tags:    delphi

Når man højreklikker på en tekstfil og åbner den med programmet, så kan den af og til ikke åbne filen. Memoen er tom. Alt er, som hvis man bare starter programmet almindeligt.

Hvordan kan jeg skrive i statusbaren, hvilken linie og position markøren befinder sig på i memoen?

Hvordan laver jeg om på teksten i en MessageDlg? Jeg vil gerne, at der stå Bekræft, Ja og Annuller i stedet for Confirm, Yes og Cansel. Jeg vil også gerne lave danske fejlmeddelelser.

Jeg bruger Delphi 6 Personal, og i dette projekt har jeg også brugt Toolbar2000 v.2.1.5




Hvordan laver jeg om på teksten i en MessageDlg? Jeg vil gerne, at der stå Bekræft, Ja og Annuller i stedet for Confirm, Yes og Cansel. Jeg vil også gerne lave danske fejlmeddelelser.


Brug MessageBox fra Win32 API'et til det formål. Den vil selv skifte sprog alt efter Windows' konfiguration.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winui/winui/windowsuserinterface/windowing/dialogboxes/dialogboxreference/dialogboxfunctions/messagebox.asp

1101110100010110000101000001

[Redigeret d. 02/03-05 21:51:17 af Nicolai Lyster Fersner]



t