Kolonner i en nyhed?

Tags:    html css

Jeg ejer Danmarks største nyhedsportal om musik, MusicUpdates.dk.
Vi er igang med at "lege" lidt med en ny opstilling inde i selve artiklerne/nyhederne.

Jeg kunne godt tænke mig, at opstille det som kolonner, altså ligesom i word, hvor det er i 2 kolonner eksempelvis.

Nogle der kan hitte ud af sådan noget med kolonner?

Eksempel på sådan jeg gerne vil ha det:
www.musicupdates.dk/kolonner.jpg :)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den er da optimeret til de fire mest anvendte klienter på PC siden. Chrome er meget lig Firefox/Safari/Opera, så på den del er du da rimeligt dækket ind.

...og når du har Danmarks største nyhedsportal indenfor musik, så burde du da også have en udvikler tilrådighed der hurtigt kan tilpasse koden til de manglende browsere. ;)

http://randysimons.nl/125,english/129,multi-column-text/

Det dur ikke, at den ikke er optimeret til særlig mange browsers. Som mindste forlangede skal den også være optimeret til Google Chrome.

Du snakker til os som du ville snakke til en udvikler der arbejder for dig.

Forskellen er bare at du ikke kan forlange noget her inde.

Der er nogen der er så flinke at hjælpe dig, så jeg vil mene du ikke kan stille synderligt høje krav.

Jeg går også næsten ud fra i har en udvikler?

Så smid den da over på ham i stedet for

Hvis du ikke kan bruge det script er den anden mulighed at du på serveren eller med javascript tager teksten deler den i midten og ligger de to tekst stykker i hver sin table cell i en 1 row table:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det ville lave et 2 column layout der lod det være op til den enkelte browser hvordan den fordelte teksten i hver column.

Nu har jeg set på dine nyheder og alle dem jeg kan finde er så korte at dit ønske slet ikke giver mening for mig.

Men i øvrigt skal du også huske at en browser ikke er en avis, så multicolumn der er højere en browser vinduet vil jeg tror er direkte ubrugervenligt: skal scroll hver column igennem.

Prøv dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og så din CSS:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 15.12.2009 17:57 af Bruger #15306
Dette kan måske bruges:

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det kan bruges eller at du måske kan arbejde videre på det, så det passer ind i det du skal bruge det til.

Indlæg senest redigeret d. 16.12.2009 23:02 af Bruger #14472
http://randysimons.nl/125,english/129,multi-column-text/

Det dur ikke, at den ikke er optimeret til særlig mange browsers. Som mindste forlangede skal den også være optimeret til Google Chrome.

t