Lidt informationer via php ?

Tags:    programmering

Hej ;) ..

Jeg er så en af de uheldige der har fået stjålet min laptop her i den travle juletid.

Det vil jeg sikre mig imod en anden gang ved at kode en side om pcén besøger hver gang den går på nettet inden der stiller dig vider til din start side via en header eller et java script ..

men prøver på at få så mange informationer med i loggen som muligt. udover dato, tid, ip er der så andre jeg kan få med i loggen som er brugbart hos politiet ?

Altså du behøver jo ikke javascript, du kan bare lave en redirect direkte i php ;)

Jeg ville mene at dato, tid, ip og mac-address hvis muligt, skulle være rigeligt ;) Mac adressen er til at bevise at det rent faktisk er din. Du skal jo så sørge for at have den skrevet ned et sted der hjemme også ;)

En ting er at lokalisere en stjålen bærbar, noget andet er at bevise at det er din..

Nu har jeg aldrig fået stjålet en computer. Men kunne forestille mig det første de ville gøre var at formatere harddisken og lægge et OS og muligvis noget andet end. Og så efterfølgende så måske sælge den videre. Så ville sådan noget ikke virke. Men jeg kan selvfølgelig være forkert på den.

jeg har jo faktura med serial nr.. :)

Søren .. ja men det jo bare 1 gang de kommer til at gå på nette så har jeg alt jeg skal bruge ..

Hvis du vil lave det i php så kan du jo bruge denne http://ipinfodb.com/ip_location_api.php

og så gemme det i en database. Jeg har selv lige testet den og selvom jeg ikke har en fast ip, så var den i stand til at fortælle hvilken by jeg bor i.

men vil du så tvinge browseren til at besøge en bestemt hjemmeside som så logger IP'en og det? eller hvordan vil du gøre det :)?, lyder nemlig meget smart det du vil

men vil du så tvinge browseren til at besøge en bestemt hjemmeside som så logger IP'en og det? eller hvordan vil du gøre det :)?, lyder nemlig meget smart det du vil

Det er da nemt?? Sætte adressen som startside :D

ja men så kan personen jo bare ændre adressen

Ja, men så er det jo for sent, desuden tvivler jeg på at personen når at lægge mærke til det, når det bare er en hurtig aflæsning og så en redirect..

ja det så rigtig nok :D, smart fundet på synes jeg :P

t