Glopen + texture og farve

Tags:    delphi



Hej jeg har lavet et lille program, som benytter nogle textures. Mit problem er bare at jeg også gerne vil bruge nogle farve ved hjælp af GlColor3ub(); men når jeg bruger denne bliver alt på hele skærmen farvet i denne farve, lige meget hvor jeg placere denne "funktion". Jeg benytter matrix, men også selv om jeg sætter det jeg vil farve ind i et andet matrix bliver alt alligevel affarvet af den valgte farve. Og dette er jo ikke meningen.

Nu har jeg kigget rundt på nettet, for at finde en løsning med det er ikke lykkes endnu. Og det er sikkert bare en lille bitte ting som jeg har gjort galt, men har faktisk ingen ide.

Jacob B. Andersen



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lyder som om du glemmer at kalde glColor3ub(255, 255, 255); før SwapBuffers ;)

Hvis ikke det virker, så bare post dit rendering loop, så skulle jeg nok kunne se det.

1101110100010110000101000001

[Redigeret d. 01/03-05 09:54:02 af Nicolai Lyster Fersner]



t