Hvad skal jeg vælge?

Tags:    programmering

Hey alle.

Først skal jeg lige fortælle, at jeg aldrig har haft noget med programmering at gøre.

Jeg har brug for jeres viden angående hvilken programmeringstype/program jeg skal begynde at lære. Jeg vil gerne lave et lille analyse/statistik program til roulette.

Programmet skal være delt op i 3 vinduer til at starte med:

1 vindue: skal der være en spilleplade med nr 0-36 hvor man skal kunne klikke på hvert nr, som så bliver registreret.

2 vindue: skal vise alle nr 0-36 hvor mange gange de forskellige nr er ramt.

3 vindue: alle 37 tal som automatisk ændre sig efter hvilken rækkefølge de sidst er blevet ramt.

hvilket program kan man hurtigst/ lettest lave det med.

Grafikken behøver ikke være prangende, det skal bare fungere.

På forhånd tak :)

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kender ikke så meget til hvilke bøger der er - fik undervisning i college i New Zealand da jeg først startede, så har aldrig læst - men søg lidt på google efter begynder bøger ;)

Pas på med de så kaldte hæfter, de kan skuffe meget (!)

Jeg programmerer i Java, det er jeg rigtig glad for. Til Java findes der også rigtig gode bøger, nogle endda på dansk, f.eks. Dem ham her har skrevet: javabog.dk.

Ikke at jeg siger, at du skal vælge Java, for tråde som denne, har det med at ende ud i en flamewar...

Visual Basic passer meget godt til det her.
Det var det allerførste ikke-web-sprog jeg lærte.

Syntes det er et rigtig godt begynder sprog. Men C er fremtiden (C++)

Microsoft Visual Studio C# vil jeg anbefale ;)

Stort set alle programmeringssprog, hvis ikke alle, kan det du spørger om. Vi kan ikke fortælle dig hvilket sprog, der passer bedst til dig.

Jeg tror ikke det kan betale sig at lave det selv, der er sikkert tons af dem derude på det store interweb, fx.: http://www.lonniebest.com/Roulette/

tak for svar.

brian - Har dog søg nettet tyndt syntes jeg selv, men kan ikke finde et program, der kan det som jeg ønsker at lave.

simon - Hvilken bog kan anbefales til f.eks at lære Microsoft Visual Studio C#

ups... dobbelt post :P

Indlæg senest redigeret d. 09.12.2009 21:46 af Bruger #10584
mange tak for hjælpen. har hentet visual basic.

t