Find tag og id ud fra markering.

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
Jeg har fået en rigtig god idé til en Chrome extension.
Min idé vil kunne laves mange gange mere brugervenlig, hvis jeg ud fra en markeringen af en del af en hjemmeside, kan finde det overordnede tag og det tilhørende id.

F.eks:
Gå til udvikleren.dk
Marker nyhederne
Tryk på en Chrome-knap(tænk ikke over denne del)
Det vil nu bliver gemt i en variabel, at man har markeret et div-tag med id'et "ItNewsContainerLimiter" (selvfølgelig afhængigt af præcist hvad du markerer)

Ved ikke lige hvor jeg skal starte, da jeg håber der anden måde end at søge igennem hele kildekoden efter det man har markeret(er også lidt i tvivl på det område hvis det bliver nødvendigt ;)

Håber der er nogen der kan hjælpe mig:)
(tænk ikke over at det er i chrome, det gør ikke rigtig en forskel)

16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
simon:
Jeg vil lave en slags RSS reader for hjemmesider uden RSS-feed, hvis du forstår ;)

Ah, tror ikke det er muligt, men skriv hvis du finder ud af noget - har tit ønsket mig at kunne bruge det på tværs af hjemmesider ;)

Michael:
Har allerede set den side men ellers tak ;)

Sidder stadig fast med at finde selektionen, så jeg er gået i gang med kunne tjekke et kendt tag.
Det eneste jeg lige kan komme på til at åbne andre sider vha. et javascript er XMLHttpRequest. Det skal lige siges at jeg har mulighed for at give tilladelse til at hente data fra andre servere(og ikke kun xml-filer):
http://code.google.com/chrome/extensions/xhr.html

Håbede på at kunne åbne html-filer som xml. Det virker også fint, kunne både finde tag og id, med indhold. Men hvis der er et "<"-tegn i filen, som ikke er en del af et tag, for man ikke mere en et null, ud fra alt dataen :(

Dog kan jeg vha. XMLHttpRequest få hele kildekoden fra en ekstern html-fil, hvilket jo må kunne bruges til noget ;)

Edit:
Jeg kunne nemt lave et script der tjekker en hel side efter ændringer. Problemet med det er at mange sider har noget variabel data på siden, fx antal online, ur, dato, afstemning og andre småting. Derfor vil jeg gerne kende et specifikt tag på siden, der ikke ændrer sig hele tiden.
Ville bare lige slå det helt fast ;)

Indlæg senest redigeret d. 07.12.2009 23:56 af Bruger #10584
Har lige kigget lidt på web slice og ja lidt ligesom det:)

javascript:d=document;b=d.body;b.innerHTML+='<p%20id=\'z\'%20style=\'position:absolute;background:#ff0;padding:5px;z-index:10000\'>%C2%A0</p>';d.onmousemove=function(e){q=d.getElementById('z');e=e?e:event;se=e.srcElement?e.srcElement:e.target;tn=se.tagName;c=q.style;s='<b>'+se.tagName+'</b><br>id:%20'+se.id+'<br>class:%20'+se.className;q.innerHTML=s;E=d.documentElement;m=Math.max;L='scrollLeft';T='scrollTop';c.left=e.clientX+m(E[L],b[L])+5+'px';c.top=e.clientY+m(E[T],b[T])+5+'px'};void(0)

Prøv at fyre den af i browwseren som var det et normalt link, test i FF.. Men tror der er noget af det kode du skal bruge

Linket er stjålet fra www.dengodekode.dk

/J

Mange tak, der helt sikkert noget jeg kan bruge! :D

<< < 12 > >>
t