Stemme styret programmer.

Tags:    java

Hej jeg har længe spekuleret og været fasineret af stemme styret programmer... Nogen der kan give mig nogle gode hints til hvor jeg kan finde info omkring hvordan det er at man udvikler denne slags software?

Nu ved jeg ikke hvad dine kompetancer er inden for programmering, men jeg ved så meget at det kræver ekstrem meget kode og mange års forskning - altså ikke bare venstrehåndsarbejde man lige kan copy-paste fra nettet..

Jeg er også selv facineret af stemmestyrede programmer, men har ikke hørt noget til det længe..

Søg evt. på google efter noget ;)

Jeg har ikke selv leget med det, men det ser ud til at der er noget til Java:
http://java.sun.com/products/java-media/speech/forDevelopers/jsapi-guide/Recognition.html

Microsoft har også et API

Nu ved jeg ikke hvad dine kompetancer er inden for programmering, men jeg ved så meget at det kræver ekstrem meget kode og mange års forskning - altså ikke bare venstrehåndsarbejde man lige kan copy-paste fra nettet..

Jeg er også selv facineret af stemmestyrede programmer, men har ikke hørt noget til det længe..

Søg evt. på google efter noget ;)

Er kun en simpel studerende indtil videre... ved godt at det ikke er nemt, men vil gerne sætte mig lidt ind i det så jeg har en fornemmelse hvad jeg går ind til.

Hvis det bliver ved med at hooke mig så regner jeg med at studere videre på DTU bagefter min grund uddannelse er færdig.

t