Nemmeste måde?

Tags:    php

Hejsa Alle,

Jeg bøvler rund i det samme nu, Og kan ikke lige får det til at virke, Så nu vil jeg lige høre jer, Hvad er den nemmeste måde hvis man har noget man skal printe ud fra en database, Med 2 variabler, De 2 variabler bliver først defineret når de kommer ud? Tænkte på printf(), Men uden held :S, Så kommer lige med et eksempel:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Men uden held som sagt, Så hvad er mulighederne?

Indlæg senest redigeret d. 05.12.2009 22:58 af Bruger #14965
10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad indeholder $ans og $userdata['user_navn']?

Hvad bliver resultatet af sprintf($temp['value'], $ans, $userdata['user_navn'])?

og hvad bliver resultatet du udskriver?

I teorien vil det du har virke ganske fint. Det kan jo være at dine variabler ikke er korrekt. Det kan også være fordi du har display:none?

Hvad er det der præcist ikke virker?

$string = "Hejsa " . $til . " fra " . $fra;
echo $string;

Hejsa Mads, Du skal jo tænke på det bliver hentet fra en MySQL database, Så det er jo lige det jeg ikke kan, Mere præcis kode vil så være:

Men dette vil ikke virke, Og et eks. på bk_value er = "Hejsa %s,\r\n\r\n\r\n\r\nMed venlig hilsen\r\n%s\r\n"

Det er et system hvor du kan bevare ansøgninger, $ans er ham der ansøger's navn, Og $userdata['user_navn'] er ham der besvare, Men er det mulighed så man kan f.eks. skrive %ans% og det er så ansøgerens navn? Da folk selv skal kunne lave templates til at fyre afsted :)

Hejsa Igen,
Havde nemmelig også tænkt på den, Og prøvet, Men har ikke fået til at virke :), Men har ikke givet det nok forsøg, Så gør efter arbejde :)

Sådan, Så var den der :P, Function var løsningen :P, Den bliver svær at dele point ud denne gang, Meen 3 til mig selv for at løse syntes jeg er fair :P:
Kodningen endte med dette:

Hejsa Mads, Du skal jo tænke på det bliver hentet fra en MySQL database, Så det er jo lige det jeg ikke kan, Mere præcis kode vil så være:

Men dette vil ikke virke, Og et eks. på bk_value er = "Hejsa %s,\r\n\r\n\r\n\r\nMed venlig hilsen\r\n%s\r\n"

Der stor forskel på $temp['value'] og $temp['bk_value']

Indlæg senest redigeret d. 07.12.2009 20:24 af Bruger #14965
Ahh, Godt set, Sleepy :P, Men har som sagt rettet det så det virker :P ; Men igen, Godt set :)

t