Java begyndt at blive det bedste sprog?

Tags:    java

<< < 12 > >>
hejsa.

Når jeg kigger på hvor meget java bliver brugt, kunne det så være godt at lære?

Man kan både bruge til til mobilen osv.

Jeg er igang med at lære c#, men kan ikke se så meget man kan med det?

Håber i kan give mig en hjælpende hånd, med hvad jeg skal vælge.

Hej Tobias,

Man kan helt sikkert en masse med Java, men det samme gør sig nu i den grad gældende med C#. Du kan kode almindelige applikationer, Web applikationer (websites, fx Udvikleren.dk), WebServices osv. Derudover kan C# skam også bruges til mobile applikationer, nemlig på alle Windows Mobile enheder - dem er der faktisk en del af derude :). Det skulle efterhånden også være muligt at kode C# applikationer til iPhonen, men det er vist ikke helt gratis at komme i gang med. Anyway, C# er et rigtigt godt sprog som jeg sagtens kan anbefale - om Java passer bedre til det du gerne vil, det kan jeg ikke fortælle dig, i hvert fald ikke uden at vide noget som helst om hvad du gerne vil :). Heldigvis er det dog sådan at Java og C# ligner hinanden meget på en del punkter, så har du først lært det ene, så er det ikke synderligt vanskeligt at skifte over til det andet :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Hey Tobias.
Altså nu er jeg ikke så meget inde i C#, men vil absolut ikke anbefagle C# hvis du har tænkt dig at udvikle mobil applikationer. Det er ikke udbredt nok. Men du skal ikke være så bange for det omkring at der ikke er udviklet så meget til C#. Det kommer der. Tror ikke der er nogen tvivl om at C# har en fremtid.

Men som udgangspunkt er fordelen med Java at dets programmer både kan køre på Windows, Linux, Mac og Unix. Så har du multiplatform i tankerne er java super cool :P

Men som Kasper siger. Kan du det ene, tager det ikke lang tid at kunne det andet :P

Både Java og C# er fine sprog der minder en del om hinanden, men jeg må være ærlig og sige at - og det selvom Java var en slags "first love" i mit tilfælde - C# er så meget længere fremme på mange områder:

Selve sproget indeholder mange features ikke fundet i Java:

*Closures
*Lambda udtryk
*Integreret forespørgselssprog (LINQ)
*Generics der er lidt "fornuftigere" end Javas ditto (Google "type erasue suck")
osv. osv.

Frameworket, .NET, er efterhånden også mere moderne end Java og er mange gange nemmere at gå til (GregorianCalendar vs. DateTime).

Det skal dog siges at især det fantastiske Java Community er grobunden for mange fantastiske APIer, frameworks osv, der efterhånden også nu findes i en .NET version nUnit, ASP.NET MVC etc. etc.

Jeg synes derfor at det vil give mere mening at lære C# end Java. Men Java er et helt fint og ganske udmærket sprog, men det har stået i stampe i et pænt stykke tid.

Både Java og C# er fine sprog der minder en del om hinanden, men jeg må være ærlig og sige at - og det selvom Java var en slags "first love" i mit tilfælde - C# er så meget længere fremme på mange områder:

Selve sproget indeholder mange features ikke fundet i Java:

*Closures
*Lambda udtryk
*Integreret forespørgselssprog (LINQ)
*Generics der er lidt "fornuftigere" end Javas ditto (Google "type erasue suck")
osv. osv.

Closures kan du strege ud: http://www.udvikleren.dk/Thread.aspx/21/30427/
Og mon ikke de andre kommer i en senere udgave?

Tak for alle jeres fine svar.

Det er mest var interesseret i pt er at udvikle til Android. Er blevet meget fan er googles nye opfindelse.

Derudover vil jeg også gerne udvikle noget for Iphonen :)

Håber det var svar nok til jer, om hvilket jeg skal have :D

Tjae jeg er begyndt og læse lidt på java mens jeg stadig udvikler C# og de ligner hinanden på mange punkter, så jeg vil sige lær det ene grundigt, så skal der ikke meget til og lære det andet :)

I dit tilfælde vil jeg faktisk anbefale java.

I har ret i det hele, men syntes nu at det er et mega plus at Java køre med en Visual Maskine. Det er bare mega smart...

Læs eventuelt lige de her punkter:

http://www.jelovic.com/articles/java_good_bad.htm

Well, hvis formålet er at udvikle til Android er Java naturligvis den bedste idé.

Ok tak :)

Nogle der kender nogle gode steder at studere, den form for java?

evt Android forums mm.

har søgt, har kun fundet anddev.org, men kunne godt bruge flere

<< < 12 > >>
t