mangler link-curser i IE, men firefox viser den

Tags:    html css

Hej Alle

Jeg har lavet det såda, at man kan kan klikke oppe i headeren/logoet på min hjemmeside, og så kommer man til forsiden.

I firefox vises den klassiske "hånd", der indikerer, at man kan klikke her, men i IE7 vises hånden ikke...?

Kan jeg på nogen måde få hånden til at blive vist på samme måde som i Firefox?

Det er denne side, det handler om: www.lineofbeauty.dk

Mvh.
Bimbom

10 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
style="curser:pointer;"

Så vidt jeg kan se er det slet ikke hånd-cursoren du mener, når du spørger, men hvorvidt linket i headeren fylder hele headeren eller kun logoet, og altså hvor stort det klikbare område er (og dermed også området med hånden).

Faktisk kan jeg ikke forstå hvorfor linket fylder det hele i Firefox og Chrome. Jeg ville forvente det virkede som i IE. Men anyway, så burde du kunne ændre width i .headerLink fra 350px til 100% og det burde gøre det.

Det er da en utroligt underlig og kompliceret måde du har lavet det på.

Det ville være meget smartere med noget i stil med dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så vidt jeg kan se er det slet ikke hånd-cursoren du mener, når du spørger, men hvorvidt linket i headeren fylder hele headeren eller kun logoet, og altså hvor stort det klikbare område er (og dermed også området med hånden).

Faktisk kan jeg ikke forstå hvorfor linket fylder det hele i Firefox og Chrome. Jeg ville forvente det virkede som i IE. Men anyway, så burde du kunne ændre width i .headerLink fra 350px til 100% og det burde gøre det.

ville det ikke gøre det at sætte .headerLink til display:block; ?

Det har jeg aldrig brugt før...
Hvordan fortæller jeg i stylehseetet, at det kun gælder for header?

Hmmm.... Skriver jeg blot:
.header{curser:pointer;} ???

Det må jeg lige prøve. Tak. jeg vender tilbage.

Hmmm... Det virker ikke... :(
jeg kan fortælle, at der ikke er noget i den div, der linker til forsiden. Der er et baggrundsbillede i .header, og så har jeg lavet en div, der dækker over logoet, hvor der kun er et punktum i et p-tag inden i, som desuden er sat tiol display:none. Og så har den div (headerLink) så denne href udenom...

kan nogen fortælle mig, hvad jeg kan gøre?

.headerLink er en div som har display:block som standard

Nnnej... Det var ikke lige dét jeg mente.
Jeg mener, hvorfor vises der ikke en cursor-hånd i IE...?

Fold kodeboks ind/udKode 

Ja, det har du vel ret i... Jeg burde bare sætte billedet ind som indhold med a-href omkring i stedet for at sætte img ind i baggrunden..

Det vil faktisk også løse et andet problem jeg har, at logoet ikke vises som thumbnail, når jeg linker til sitet i Facebook...
Tak for tippet.

Jeg tror jeg vil gøre det... Point på vej, når jeg lige har fået det fixet - og sikret mig, det virker. ;)

Fold kodeboks ind/udKode 

Worked like a charm - thanks. :)

t