Godkendelse af information

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hejsa udviklere!

Først, mange tak for jeres hjælp hidtil, det har været fantastisk!

Jeg sidder lidt i saksen nu .. :(
Jeg har brug for en "måde", hvorpå jeg kan godkende indsendte informationer fra brugere.

F.eks. har jeg opsat en formel på min hjemmeside, og når brugere tilmelder deres links (da det er et linkkatalog), skal jeg kunne "godkende" deres informationer ..

Nogen der kender en guide, eller har et godt tip, så håber jeg at I vil være mig behjælpelige, har VIRKELIG brug for det og er virkelig løbet tør for idéer..

Mange venlige hilsner
Aris Kuckovic

23 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jo det var det .. :)
Men skal på et tidspunkt også bruge dette.

Hvordan gør man så, hvis man skal have en værdi (f.eks. en email) fra en formel som brugeren selv skriver, til at blive ændret i databasen?????

/Aris

I databasen laver du en kolonne mere som hedder id og den skal være type: INT som står for "tal"

Og så skal den havde Auto Increment og Primary Key.

I nogle tilfælde står der A I.

Primary key er somregel en lille knap.

og så bruger du

mysql_query("UPDATE links SET accepteret = 'Ja' WHERE id = $linkID ");

Hvor du før har hentet linket's id ud som du har puttet ind i $linkID

Super, Takker Kim!

Sidste spørgsmål.
Hvis jeg nu gerne vil have, at en som har tilmeldt sig min hjemmeside, skal kunne ændre sin email f.eks.

Hvordan gør jeg så?
Jeg har en formel hvor navnet på feltet hedder "email" - hvordan opdateres det i databasen automatisk???

/Aris

Hov, kom til at lukke den ..

Så når brugeren via sit bruger panel redigere sin email via en form så kan du bruge denne her mysql kode.

mysql_query("UPDATE brugerliste SET email = '$email' WHERE brugernavn = $brugernavn ");

Så du opdaterer brugerlisten og sætter email til $email som er det som brugeren skrev i formen og WHERE brugernavn er lig med $brugernavn du skal så sørge for $brugernavn er det brugernavn som brugeren er logget ind med, som jeg tror i dette tilfælde må være din session.

Det var så lidt.

jeg har forresten glemt noget, lavet en fejl, i de mysql koder har jeg ved nogle af variablerne glemt ' rundt om.

Dvs. min post lige før mangler ' foran og bag ved $brugernavn

Altså

mysql_query("UPDATE brugerliste SET email = '$email' WHERE brugernavn = '$brugernavn' ");

Har prøvet koden nu, men det virker ikke :(
Får bare en hvid skærm ..

Her er det jeg har indtil nu:

Fold kodeboks ind/udKode 

Mit felt i formlen hedder "epost" og login er syntax for brugernavnet ...

Hvad gør jeg galt??

i $link har du så husket er ændre DB host user og password til det rigtige så den får forbindelse med databasen ?

Kan også være
din header fordi der bruger man ikke : en så i dit tilfælde vil den ser sådan her ud
header("Location: index.php");

Nu fik jeg løst en del af problemet ..

Der skal ikke : efter header ..
MEN - den sletter nu e-mailen i databasen, den ændrer den ikke .. :S Hvad kan DET nu skyldes??

Min formel ser således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 07.12.2009 13:31 af Bruger #13753
Du er intet mindre end genial! ;)
Nu kan jeg få den til at føre det over til databasen.

Men skal alt dette:

$emailen = $_POST["epost"];
$email_sikkerhed = htmlspecialchars($emailen);
$epost = mysql_real_escape_string($email_sikkerhed);

Ind i min "UPDATE"???
Eller skal det stå et andet sted i filen??

<< < 123 > >>
t