Godkendelse af information

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hejsa udviklere!

Først, mange tak for jeres hjælp hidtil, det har været fantastisk!

Jeg sidder lidt i saksen nu .. :(
Jeg har brug for en "måde", hvorpå jeg kan godkende indsendte informationer fra brugere.

F.eks. har jeg opsat en formel på min hjemmeside, og når brugere tilmelder deres links (da det er et linkkatalog), skal jeg kunne "godkende" deres informationer ..

Nogen der kender en guide, eller har et godt tip, så håber jeg at I vil være mig behjælpelige, har VIRKELIG brug for det og er virkelig løbet tør for idéer..

Mange venlige hilsner
Aris Kuckovic

23 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan være fordi du ikke henter hvad der blev skrevet i formen, fordi feltet epost bliver ikke automatisk til $epost man skal selv hente det, så i din php kode skal du lige før din mysql updaterings kode skrive

$epost = $_POST["epost"];

Og du skal huske noget når du lader brugeren skrive noget som kommer ind i din database så skal du ALTID lave sikkerhed, ellers kan personen lave lige fra MySQL Injections til XXS"Cross-Site Scripting"

Så jeg vil faktisk råde dig til at skrive

$emailen = $_POST["epost"];
$email_sikkerhed = htmlspecialchars($emailen);
$epost = mysql_real_escape_string($email_sikkerhed);

og her opdatere du så mysql.

hvis du gerne vil lære mere om htmlspecialchars og mysql_real_escape_string kan du læse her.

http://dk2.php.net/manual/en/function.htmlspecialchars.php

http://dk.php.net/manual/en/function.mysql-real-escape-string.php

Indlæg senest redigeret d. 08.12.2009 09:10 af Bruger #8715
Lad os sige du har to felter i din tabel, "postID" og "link", "postID" er id'et på ham/hende der poster. Så laver du bare et felt mere der hedder "accepteret". hver gang der bliver tilmeldt et link, bliver "accepteret" sat til "nej". Så er det så din opgave som administrator at gå ind og tjekket linket og sætte "accepteret" til "ja" eller at slette indslaget, hvis du ikke gider at have linket vist.

Det er lige til.

I MySQL databasen laver du en ekstra kulonne som hedder Accepteret og hver gang nogle indsætter et nyt link så bliver den sat til nej.

Og så når du logger ind som admin kan du hive alle de frem som er Nej og så kan du klikke på dem hvorefter den så vil opdatere kulonnen til Ja

:)

Har du et bette eksempel?
Er så rundt på gulvet hehe

1. Du laver et ekstra felt i MySQL som hedder accepteret

2. Når en person poster et nyt link skal "accepteret" sættes til Nej

3. Enten kan du logge ind som admin altså lave et admins system hvor du hiver alle linksene frem hvor "accepteret" er "Nej" og så når du klikker på et link bliver "accepteret" til "Ja"

eller

Du kan manuelt gå ind i MySQL og ændre Nej til Ja men det ville være for tidskrævende for nogle :)

Mads og Kim.
Mange tak for jeres kreative svar :)

Men er der en af jer der kan hjælpe mig lidt med koden?

Håber en af jer har lidt tid .. :)

Mvh
Aris Kuckovic

Har prøvet med lidt forskelligt, men synes ikke jeg kan få det til at virke ..

Det skal lige siges at jeg ikke er en haj til MySQL endnu, men prøver da at lære lidt hver gang.

Her er hvad jeg har indtil videre:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvad er korrekt og hvad er forkert der?

Indlæg senest redigeret d. 05.12.2009 19:44 af Bruger #13753
Okay, jamen alle starter et sted :)

Første fejl er at du efter session_start() mangler ;

Anden fejl er require bruger man ikke ( og ) så den skal ændres til require_once "config.php";

Din mysql siger du faktisk
Updater members SÆT email lig med $username HVOR login lig med EnSESSION

Det du skal er at sætte accepteret til ja så du skal bruge den her istedet.

mysql_query("UPDATE links SET accepteret = 'Ja' WHERE id = $linkID ");

Så burde det virke.

Husk dog lige at ændre mysql query så det passer til dit system :)

Jeg er lige ved at teste noget med en formel :)

Der hvor der står $username, det er feltet fra formlen..

Kan man da ikke det?
Altså hvis man skal ændre sin e-mail eller noget?

Jo sagtens.

Man plejer bare ikke at kalde en variabel for username hvis det er et ID :) "af overskuelige grunde"

Men var det ikke link systemet hvor du skulle kunne accepterer dem ?

<< < 123 > >>
t