Sæt bruger offline hvis tiden er overskredet

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hejsa.
Står med et problem. Problemet går ud på, at jeg skal gøre så hvis brugeren har været indaktiv i mere end 5 min, så skal han smides af / gøres offline.

Har en formodning om, at det skal laves med noget js/php/ajax. Men har ingen idé.

De skal helst kunne blive smidt af, automatisk

bare lave en meta refresh til din logout side ;)

Kan man ikke lave det på andre mere smarte måder? :)

Du kan have et javascript timeout til at tælle ned?

Spørgsmålet er om du rent faktisk vil logge din bruger helt ud, eller om du bare vil markere ham som offline? For det kommer jo så an på hvordan dit system er opbygget ;)

Jeg vil ha ham til at stå som offline hvis han har været inaktiv i f.eks 5 min e.lign

Det kommer jo an på hvordan du har tænkt dig at tjekke den slags med database og så videre... Altså du kan lave nogle timestamps i en session hver gang han klikker på noget, og når det timestamp er mere end 5 minutter, står han som offline - eller hvad ved jeg ;)

Ja, men så skal jeg ha lavet et script som tjekker alle online igennem og dem som har været online i mere end 5 min skal den logge af?

Hvis du nu tilføjer et felt i din database til hver enkelt bruger der hedder "last_active" eller sådan noget, og giver et tidsstempel der hver gang brugeren klikker et sted på siden - når nogen så vil se om personen er online, skal den sammen med databasen tjekke om dette tidsstempel er mere end 5 minutter gammelt, og hvis det er, skal brugeren vises som offline.

Altså en simpel tidsregning og en if then statement ;)

Med hensyn til tidsstemplet kan du bare lave en lille include i toppen af alle filer der lige klarer det ;)

Tror jeghar fået en idé om hvordan det skal laves. Prøver det lige af :)

Super ;)

Så fik jeg lavet noget som fungerer. Tak fordi du fik mig på nye tanker mht. min kode :)

Indlæg senest redigeret d. 03.12.2009 15:00 af Bruger #14767
<< < 12 > >>
t