Mange if (ext = '.XXX') or

Tags:    delphi

Jeg bruger denne kode og det virker uden problemer, men har mange flere if og or! her har jeg bare taget de første 7. Problemet er at linie bliver for lang og gøre det svære at find rundt i koden. Kan man gøre det på en mere overskuelig måde ? kan man bruge en array til dette? hvis ja hvordan ? er der en komando der er ligeglad med store eller bogstaver ? da der nogle gange står JPG eller jpg

var
Ext : string;
begin
Ext := ExtractFileExt(C:fil);
if (ext = '.jpg') or (ext = '.jpeg') or (ext = '.gif') or (ext = '.png') or (ext = '.bmp') or (ext = '.tif') or (ext = '.dip');
end;



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg bruger denne kode og det virker uden problemer, men har mange flere if og or! her har jeg bare taget de første 7. Problemet er at linie bliver for lang og gøre det svære at find rundt i koden. Kan man gøre det på en mere overskuelig måde ? kan man bruge en array til dette? hvis ja hvordan ? er der en komando der er ligeglad med store eller bogstaver ? da der nogle gange står JPG eller jpg

var
Ext : string;
begin
Ext := ExtractFileExt(C:fil);
if (ext = '.jpg') or (ext = '.jpeg') or (ext = '.gif') or (ext = '.png') or (ext = '.bmp') or (ext = '.tif') or (ext = '.dip');
end;


Er ikke sikker, men du kan måske lave et set som indeholde alle dine extensions og så skrive: (Extensions er det som Set'tet hedder)
Fold kodeboks ind/udKode 


MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Prøv dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

-------------------------------------
I am AGAINST TCPA!!
[ http://www.againsttcpa.com/ ]
-------------------------------------
Mvh
DiZpel



hvordan laver jeg et set?



hvordan laver jeg et set?


Set ideen virkede ikke(Der kan kun bruge ordinaler såsom Integer og Char). Istedet kan du gøre sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 


Og i din funktion siger du så:
Fold kodeboks ind/udKode 


MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



virker ikke, kan ikke compile koden

cannot initialize local variables



t