IE6 og IE7 igen...

Tags:    html css

Hejsa,

Jeg udvikler en side i øjeblikket, som jeg ikke kan få til at hænge sammen rigtigt.

Jeg bruger ie tester til at se om det ser godt ud i alle browsere og der er en markant forskel på ie6 og 7 til ie 8, ff og safari.

http://new.globase.com/index.php

Problemet opstår ved der vertikale menu. I ie6+7 går den ldit længere ned. I de andre sidder den som den skal.

Ydermere giver ie6 et større mellemrum mellem min headline og toppen og jeg kan ikke gennemskue hvorfor.

Please halp :)

Den går ikke længere ned ved mig med ie7 end i firefox 3.5. Der er måske 1 eller 2 pixelrækker ved overskriften, men det er jeg ikke sikker på. Husk alle browsere er ikke lavet ens. Jeg kan ikke se nogen "markant" forskel i ie7 og ff.

Det var underligt, jeg får klart pixelforskel på ca 2 på den vertikale menu?!

Et skud i tågen ville være, at de forskellige browsere har forskellige standardværdier på margin og padding.

Prøv at sætte *{margin:0;padding:0;} i din css og se om ikke det bliver udlignet i alle browsere. Bemærk dog at dette nulstiller alle default margin og padding-værdier, så de steder hvor der skal være margin og padding (fx paragraffer mv.) skal du manuelt sætte værdierne i de respektive css-afsnit.

Jeg har margin:0; og padding:0; på så det kan ikke være dét. Ellers godt bud.

Jeg har margin:0; og padding:0; på så det kan ikke være dét. Ellers godt bud.

Du har det på body, du har det ikke på *, så vidt jeg kan se.

Det er rigtigt, jeg prøvede og sætte det på * og det gav en lille ændring i mine margins, men samme resultat med min menu. Der er stadig forskel desværre

Hvis jeg var dig ville jeg genoverveje, om en forskel på to pixels, to pixels, i forældede browsere, er din tid værd.

Jeg er enig med Per, og hvis det ER det værd, så må du jo evt. implementere et hack af en art. Du kan jo fx prøve at detektere hvilken browser brugeren benytter sig af og så reagere på det :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Bare lige for at modsige alle de superdygtige udviklere... :D

Det kan være en masse tid værd, hvis der sidder en gut med en designmanual i den anden ende af projektet og evaluere resultatet.
For nogle, er selv den mindste afvigelse fra denne manual et meget stort problem - er der nogle der har samarbejdet med DR? :)

Jeg overvejede og lave ei6 og 7 specific stylesheets kun pga dét, men af en eller anden grund så vil den ikke gøre brug af de stylesheets jeg laver specific :S

Og ja man kunne måske argumentere for at det ikke var tiden værd, men der er ikke nogen tidshorisont på projektet så det går som det går. Jeg vil bare gerne stå for perfekte design :D

t