Scrollbars

Tags:    delphi

Kan jeg lave en scrollbar, der ikke bare har windows "look", men hvor jeg selv bestemmer et skin?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Altså normalt så laver man så bare et billede, og sætter det ind som bar! Teksten på baren kan styres med en label med trans... (kan ikke huske mere) på true i insekteren...


Ellers kan man selvfølgelig også lave det i delphi, men bliver nok grimt! Og så græver det man er fandens god til Canvas! Ellers syns jeg Toolbar2000 (som der er en artikel om her på udvikleren) er fandens flot!
Der kan du jo bare vælge et theme du syns er flot



Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates

[Redigeret d. 24/02-05 17:35:26 af Shafh]



Hvordan kan man lave et billede til en scrollbar?



Undskyld misforstod dig :D
Troede du skrev statusbar! :D :D

Hmmm faktisk har jeg tænkt på det samme mange gange da den er ret græm at bruge til en en mediaplayer. Det kompoment er faktisk ret utjekket, og toolbar 2000 hjælper ikke.

Det bedste bud skulle være hvis der fandtes et kompoment for det! Ellers kan man måske gøre det med lidt kode.

Eks. ved du at du at den kun kan gå op og ned, og i såfald kun 2 veje. På den måde kan du evt. skrive nogle koder i midter halløjen (som kunne være et billede) at den skal følge markøren op eller ned! Slip stopper den (skal evt. bruges en timer).

Det letteste er værtfald de øverste knapper som bare er top-1 og top+1



Tror det bliver svært og forvirende, at få til at virke ordenligt...
Hvis du får det til at virke, så sig lige til :D - for så vil jeg gerne høre hvordan :)


Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates



Hmm.

Nogen, der kender et komponent?

Det lader til ikke at være så ligetil.



t