Textarea, Auto tekst :S

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
Hejsa Alle,
Jeg må skam snart lære det så jeg slipper for at trække i jer hver gang :), Men:
Jeg er i gang med at lave et CCMS (Clan Content Mangement System) til php-fusion, Og den skal selvfølgelig også kunne tage ansøgninger :)....
Så tænkte på om man kunne lave en select menu, Med 3 templates:, med, ikke med og Custom :)..... Og så når du vælger en sætter den det template man har valgt ind i et textarea, Så det er nemt og simpelt, Men ved selve kodningen måske ikke lige er ligeså nem :), Samt HVIS der er muligt at sætte kurseren f.eks. hvis bedskeden ser sådan her ud (Custom Template):
Hejsa ".$user.",
(Cursor)

Med venlig hilsen ".$admin."

Laver dette i php, Så i kan nok godt forstå dette jo :)
PS: Hvis i kender en god bog for dem som skal lære javascipts fra bunden, Er i så ikke søde lige at skrive med også :)

Indlæg senest redigeret d. 29.11.2009 14:16 af Bruger #14965
12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så er det ordnet:

Fold kodeboks ind/udKode 

Siden hvornår er CMS begyndt at betyde CLEAN Management System??

Men anyway, er det sådan at vi kan se noget kode?

Altså er det et textarea eller et iFrame vi snakker om her?

Selve det at smide teksten i beskeden er ikke noget problem, men curseren kunne godt tage lidt tid at få til at stå rigtigt ;)

CLEAN? Det skrev jeg da ikke, Skrev Clan :) Anyway:
Kan godt illustrere hvordan det skal være, Men kan ikke lige vise kodningen til at få det derover :)... Og det med cursor, så glem det, Kunne godt være det var en simpel måde til den :) Men koden til det som jeg forestiller mig ser nok sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Selvfølig bliver det nok helle helt præcis sådan, Men noget i den stil da :)

okay - jeg vil nok anbefale dig at bruge jQuery (www.jquery.com mener jeg) da det er noget lettere at arbejde med.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Noget i den stil, er ikke lige 100% på at det vil virke, men du kan da prøve ;)

Hvabar da, Hvor bliver tingene defineres den skal smide det og det template ind osv, Og så må det så godt være en hel side jeg kan se med det. i stedet for små kodestumper, For aner ikke hvordan det så skal gøres :), Men tak fordi du prøver :)

Altså der er flere måde at have teksten på.. Den letteste er nok at sætte den i en skjult div på siden.. Den kode jeg sendte var kun hvad jeg lige kunne huske i hovedet, og orker ikke rigtigt at skulle skrive en kode der 100% virker - nu har jeg hjulpet dig lidt på vej, så tag at læs noget om jQuery - der er massere af hjælp på nettet ;)

Hej Simon, Ja tak for hjælpen, Men kan ikke rigtig bruge, Da jeg ikke vil begynde på at lære ting som jeg ikke har på nr 1 på listen, Efter jeg siger, Nu kan jeg php / sql går jeg videre til JavaScipt. Så vil virkelig bede dig til at hjælpe mig, Ellers må jeg bare opgrive den funktion, Men stadigvæk skal jo ikke komme her og være tigger og utaknemmelig, For det er jeg ikke, Men så må jeg vente til jeg har tiden og lysten..... Så du skal have tusind tak for hjælpen indtil videre, Så må jeg studere senere!

Jeg vil skam gerne hjælpe dig, har bare ikke tiden lige i øjeblikket da jeg arbejder med at lægge sidste hånd på et andet projekt ;)

Hej Simon,

Fair nok :), Så bumper jeg bare denne når det er det sidste jeg mangler ;)

har du MSN eller skype?

<< < 12 > >>
t