Texture X*Y størrelse (OpenGl)

Tags:    delphi

Hej
Jeg har nu siddet og lavet mit eget meget simple 3d program. Men da jeg skulle til at indsætte grafikken, fik jeg nogel problemer. For det første når jeg indsatte mit billde sådan at det fik sit eget ID (se evt. artiklen http://www.udvikleren.dk/article.php?techid=2&aid=166) skete der ikke noget. Men da jeg indsatte det billede som bliver brugt til gulvet kom det frem. Så sad jeg og kiggede frem og tilbag og fandt til sidst en mulig grund. Nemlig at de billeder som bliver brugt i artiklen er kvadratiske, hvilket mine ikke var. Men er det muligt at bruge ikke kvadratiske billeder ?

Jacob B. Andersen



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dette kræver at dit grafikkort understøtter GL_ARB_texture_non_power_of_two. Hvilket ku er geforce 6xxx kortene. Du skal tilføje glext til din uses liste. Så efter at du har initializeret opengl og før du loader dine textures så skal du kalde denne funktion: Load_GL_ARB_texture_non_power_of_two();

ellers må du resize dine billeder når du loader dem.

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com



De behøver ikke være kvadratiske, men længden og bredden skal hver især være power of 2, dvs. 2^x.

1101110100010110000101000001



t