.net applikation kører ikke på terminalserver?

Tags:    programmering

Hej

Jeg har skrevet en .net applikation og dll i C#, kørt test på min XP maskine uden fejl og skal til at køre brugertest på terminalserveren.

Men på terminalserveren får jeg timeglas i et split sekund, og derefter sker der intet. Det når lige at opstå i joblisten inden det forsvinder et halvt sekund senere, ingenting i eventloggen og ingen fejl på brugerfladen...

Terminalserveren er en Windows Server 2003 Std SP2, brugeren er IKKE lokal administrator (men administrator har samme issue) og Applikationen er udviklet til .net 3.0.

Nogen lyse idéer?

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg mangler dit navn i "giv point"... der står kun mig selv - gør jeg noget forkert?

Nope det er mig, jeg har kun "kommenteret" ikke "besvaret" - før nu.

Godt du fik det løst, der er ikke noget værre end at være kørt fast i noget.

Er .NET framework 3.0 installeret?

Det er muligt at skrive en try/catch der fanger alle unhandled exceptions og så kan du logge dem til disk.

Tilgår du andre assemblies/netværksdrev/... der kan have et problem med sikkerhed eller lignende?

Bruger du nogle eksotiske komponenter der kræver noget specielt (hvad sker der hvis du laver en hello world applikation der ikke gør noget - og starter den op)?

Hej Brian

Programmet logger alle exeptions til debuglog.txt i forvejen - men denne forbliver tom.

Nej, alt køres lokalt udover SQL trafik mellem klient og 2 databaser.

Min Hello World applikation starter uden problem - så det må være et eller andet i mit projekt der er synderen - Er der et smart debug-tool man kan installere? Jeg vil ikke (og får aldrig lov til at) installere en hel Visual Studio på terminalserveren.

HM... Jeg troede det var min debuglog klasse der var synderen. Jeg havde glemt at tjekke på om filen "debuglog.txt" eksisterede. Det gør den nu, og det fungerer på min maskine, men laver stadig samme nummer. Den bør skrive i log filen lige efter at initialisere første windows form...
Jeg kan simpelthen ikke greje hvorfor den ikke når dertil? Det er det første jeg laver, som ikke sker i "Hello World" applikationen - så vidt jeg kan se...

Smid en remote debugger på din terminal server og kobl på den fra din lokale visual studio...

Hvar du prøvet at koble din log feature fra?
for at se om det er den der er synderen

Hej

Remote debugger ser hamrende smart ud - glæder mig til at bruge det fremover :) Lige nu hjælper det mig ikke, da programmet ikke er kørende længere end ½ sekund, og jeg ikke kan nå at attache.

Jeg har fjernet log funktionen fra mit klassebibliotek uden nogen effekt...

/Julian :.(

Det var da en skrækkelig applikation du har fået lavet dig der :-)

Det lyder som om det kan være en af de assemblies du refererer der ikke kan finde ud af det, en af dem der laver en fejl. Fx. ikke den samme version af en:

*komponent
*framework
*server
*api
*externt???
*opkald til localhost i stedet for en server
*rettigheder på mapped drev
*dine brugerrettigheder på maskinen vs dem du har på din egen

Kan du systematisk prøve at koble noget af din funktionalitet ud, således du kan se hvor den brager ned? Det må jo være rimeligt tidligt i afviklingen.

Alt efter hvornår din app går ned, kan du jo eksperimentere med at sætte en sleep ind så tidligt som muligt for at købe dig nok tid til at attache til din process (hehe sidder og griner når jeg tænker på denne løsning :-) meget højteknologisk)

Ellers er jeg ved at løbe tør for løsningsforslag...

... Du tror det er løgn...

Jeg satte en testmaskine op - isntallerede VS 2008 express på den og kørte debug. Den kunne ikke finde powerpack namespace som jeg åbenbart har fået fat i for at lave nogle pæne streger i nogle windows-forms... Efter at jeg udkommenterede dem og rebuildede virker det. Også på terminalserveren
:$

Men tak for alt hjælpen Brian! Nu ved jeg meget mere om fejlfinding (Jeg er håbløst nybegynder til det her)

Jeg mangler dit navn i "giv point"... der står kun mig selv - gør jeg noget forkert?

t