Select menu, Member list med alle dem som ikke er med

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hejsa Alle Sammen,
Jeg er i gang med at kode et infusion til php-fusion 7 til jer der kender :) Og der er en tabel med hvem der er vist på member listen med: bk_id, og så når man skal tilføje et medlem på listen skal den jo vise en menu fra alle bruge som IKKE står i den. alså den skal select alle fra databasen: users hvor user_id != bk_id, Så hvordan kan man lave dette når de er i hver deres tabel?

Håber i er søde og hjælpe mig og tak på forehånd :)

13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er så lidt skulle det være en anden gang.

EDIT :: SLETTET

Indlæg senest redigeret d. 22.11.2009 02:24 af Bruger #11220
SELECT * FROM tabel1
EXCEPT
SELECT * FROM tabel2

Ovenstående query vil tage alle rækker i tabel 1 undtaget dem, der findes i tabel 2.

@Marting: Tror ikke det lige er den jeg søger :)
Kan nogle ikke skrive selve hele koden til det?
Har jo:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men hvordan trækker man så fra med alle dem som er i: members hvor bk_id er det samme som user_id i DB_USERS, Så det kun er brugere som IKKE er på listen?

Prøv med følgende query:

$q = mysql_query("SELECT user_id,user_name FROM ".DB_USERS." WHERE user_id NOT EXIST IN(SELECT bk_id FROM members");

Hejsa Martin,
Det så ellers så godt ud :S, Men det virker alså ikke, Har prøvet dette:
Fold kodeboks ind/udKode 
Men ah, ah, Det vil den ikke.... Bemærk har lavet et define af den anden database også :)....

Indlæg senest redigeret d. 21.11.2009 21:58 af Bruger #14965
Jeg har lavet en fejl. Der skal står EXISTS istedet for EXIST

Hejsa Martin, Tusind tak fordi du gider hjælpe mig, Men det virker ikke :) Er du sikker på dette kan virke? Eller hvordan... :)
Koden ser nu således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Lav lige en query til oprettelse af dine tabeller, så tester jeg lige localt på min SQL Server.

Ok prøv med følgende query i stedet:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

<< < 12 > >>
t