include DRBGuestbook

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg har problemer med at include DRBGuestbook til mit eget setup. Jeg mister hele tiden det lille billede med kontrol-koden i.
Jeg har en php side med lidt html og css, deri laver jeg en include til deres index.php, men kontrol-koden forsvinder hele tiden. Hvis jeg loader index.php direkte i browseren så fungere det korrekt.

Hvad gør jeg forkert? Skal jeg ikke lave en include?

Hvis viser kildekoden til min side inkl. include til deres får jeg dette ->
Fold kodeboks ind/udKode 

Da kan jeg umiddelbart se noget som ikke stemmer, da der er to <html>, to <head> og to <body>

Hvor ligger mit problem?

Min side er desværre ikke oppe at køre endnu, så det kan ikke ses live.

11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her er koden som du henter når du includer index.php (gennem de includes jeg nævnte i forrige indlæg):

entries.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Problematikken opstår fordi den henter "header.php" som inde holder html tagget f.eks.. og igen ved footeren.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at istedet for at include index.php i din egen side, ville jeg kalde funktionen show_entries i includes/view.php. Husk at tilføje includes hvis den klager.

Indlæg senest redigeret d. 21.11.2009 16:03 af Bruger #14645
hmmm, tror du skal rydde op i dit markup før du kan få noget ud af at inkludere andre filer med html i. Du har html inde i andre html tags. Ligeså for body og head. Og de bliver ikke lukket ordentlig. Du har 2 DOCTYPEs!

Du kan jo ikke inkludere en fil med html, head og body elementer ind i et html/php dokument med dens egen html tag osv.. Eller det kan du godt men det bliver noget rod og jeg tror det er det browseren bliver forvirret over.

Det ville nok være interessant at se selve kildekoden til din side/fil (det er jo heri problemet ligger og kun her vi kan finde det), samt den fil du inkluderer også.

Indlæg senest redigeret d. 20.11.2009 23:22 af Bruger #14645
Tak for svar. Hvis jeg forstår dig ret, så kan man ikke inkludere filer der indeholder html tags, hvis siden man inkludere fra også indeholder html tags.... det giver mening.

Min side hvor jeg inkludere fra ser således ud ->

Fold kodeboks ind/udKode 

Guestbook som bliver inkluderet ser således ud ->

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det hjælper lidt. Hvis du også vil se de andre sider, så er det bare at sige til.

Ja så er det problemet med en side indeni en anden side. Her er der ingen umiddelbar løsning uden at skulle fjerne html, body og head tags'ne i en af filerne. Men det burde slet ikke blive nødvendigt,
det store spørgsmål er nemlig, hvorfor includer du index.php? Som jeg forstår det er den index.php fra DRBGuestbook. Jeg tror ikke det er den fil, men en anden, du skal inkludere.

Indlæg senest redigeret d. 21.11.2009 13:12 af Bruger #14645
Ja, det er rigtigt. Index.php som bliver inkluderet er til DRBGuestbook. Jeg har været igennem deres filer, men kan ikke finde deres html, body og head nogen steder. Siden der er to af dem må de jo komme fra en af deres sider. Ikke sandt? Jeg vil lige undersøge om det er en anden fil der skal inkluderes. Ellers tak for hjælpen indtil vider.
Jeg kan godt se problemstillingen med to html, head og body, men havde egentlig ikke tænkt over det før du nævnte det. Det kan hurtig gå galt når man ikke lige tænker over hvad og hvor man inkludere.

Har fundet ud af hvorfor du får 2. I den index fil du importer, bliver funktionen show_entries_page, fra includes/views, kaldet. Den kalder så include_from_template("entries.php"). "entries.php" fremstiller så html koden gennem nogle includes.

Sådan som jeg tror biblioteket skal bruges er at du skal lave din egen index.php i stedet for at include denne. Sagt på en anden måde "index.php" der kommer med er et eksempel på hvordan du kan bruge biblioteket.

Kan du lige udbyde hvad du vil have mig til at prøve?

Jeg har forsøgt med at fjerne heade, således jeg ikke får dobbel html tags. Det hjalp dog ikke.Jeg kan sagtens få gæstebogen frem, det har jeg kunne heletiden. Jeg mangler bare det lille kontrol-billede. Det vil ikke vises.

Men ok, hvad siger du jeg skal prøve?

I stedet for der hvor du har include_once("guestbook/index.php");

Kan du prøve:
Fold kodeboks ind/udKode 

Du skal selvfølgelig have de rigtige include med også.

Forresten har du GD biblioteket installeret?

Indlæg senest redigeret d. 21.11.2009 19:58 af Bruger #14645
Nu har jeg dette stående ->
Fold kodeboks ind/udKode 

Så får jeg det hele frem igen, som jeg også har haft før. Dog stadig uden billedet.
Og trykker jeg på add knappen ryger jeg til min forside.
Via phpinfo skulle GD biblioteket være installeret og enablet.
Billedet vises også korrekt når jeg kun loader index.php fra guestbook biblioteket.

Indlæg senest redigeret d. 21.11.2009 20:16 af Bruger #15472
Jeg ved hvad årsagen er.

Kontrolbilledet bliver hentet gennem index.php?challengeimage. Hvis du har filen et andetsted så er denne url forkert. Du kan heller ikke ændre den korrekt i config.php siden du ikke må have / eller html-entities der.

Umiddelbart ser det ud til at du skal bygge selve siden med din gæstebog gennem templates.

Jeg har prøvet og fiflet med det og har ikke kunne få det til at virke ellers.

<< < 12 > >>
t