Ændre rækkefølge i array

Tags:    php

Hej!
Jeg har lavet noget php der henter mappe navne ind i et array. Dermed kommer mit array til at se således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Findes der en metode så jeg kan ændre lidt på rækkefølgen i dette array? Jeg vil gerne have at mit array efterfølgende skal ændres så det kommer til at se således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det jeg helst skal opnå er at Home værdien altid har index 0 og Logout værdien skal altid være den sidste værdi i mit array. Nogen gode ideer?

Indlæg senest redigeret d. 20.11.2009 14:13 af Bruger #14472
Du kan navngive dine mapper "01-Home", "02-Diverse" og når du så skal have det vist, kan du strippe "01-" fra navnet.

Men jeg ville nok heller gemme strukturen i en database, så er mange flere ting du kan gøre.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hej!
Tak for svar. Jeg har indtil videre valgt at navngive mine mappen "01-Home" og "02-Diverse" osv. Det giver mig mulighed for at få mappe navnene ind i mit array i nøjagtig den rækkefølge jeg gerne vil have.

Mit array ser nu således ud og når det skal vises bruger jeg substr, så jeg undgår at få vist de 3 første karakterer:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis jeg skulle gemme strukturen i en database, hvilke fordele ville det give?

Indlæg senest redigeret d. 09.12.2009 10:04 af Bruger #14472
At du kunne undvære mapper.

Ok, men jeg bruger disse mapper og filerne i mapperne.
Jeg forsøger at opbygge et site hvor jeg har nogle faneblade/tabs, hvor hver tab svarer til en mappe og alle filer/kode der vedrører denne tab findes i den respektive mappe.
Hvis jeg så på et senere tidspunkt ønsker at tilføje endnu en tab til mit site skal jeg blot oprette en ny mappe, navngive den fx "04-Forum" og placere de nye filer her.

Hvis nogen har en bedre idé til hvordan man organiserer sine filer og mapper så det er nemt at vedligeholde, så vil jeg da gerne høre forslag.

t