To domæner på samme server. men ikke samme indhold?

Tags:    php

Hej.
Jeg står i en lidt underlig situation.

Jeg har flere domæne nanve.
Kalder dem domæneA.dk og domæneB.dk

De bliver begge sendt til samme server via DNS.
Så de viser 100% samme indhold. bare med hver sit navn.

Jeg vil god have at når man går ind på domæneA.dk så viser den det som enhver anden side ville vise.

Og når man så går ind på domæneB.dk så skal den vise det som ligger i mappen "domæneB"

Så besøger man domæneA.dk sker der intet.
men besøger man domæneB.dk viser den indholdet fra domæneb på serveren (dvs egentlig er det domæneb.dk/domæneb den viser. men skal bare ikke skrive det)

er der nogen som kender en løsning på dette. eller meget ligende. ihvertfal. vil bare have at domænea og domæneb har hvert sit site, og helst med hver deres domæne navn da jeg har begge :)

Tænkte selv virtual host , men har ikke mulighed for at oprette dette, da jeg kun har adgang til php.ini

Takker på forhånd. Leder selv viddere imens :)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan ikke helt se hvad der er galt i at bruge PHP på den måde? :) Hva havde du ellers forestillet dig, hvis du ikk vil kode løsningen?

Jeg tror han have forestillet sig en undermappe hvor han bare kunne smide alle sine filer i, og så på den måde have to domæner, istedet for at have to websites i samme filer :)

Kan ikke helt se hvad der er galt i at bruge PHP på den måde? :) Hva havde du ellers forestillet dig, hvis du ikk vil kode løsningen?

Det er meget smartere at gøre det på server-niveau, snarere end script-niveau. Webservere som fx Apache, IIS og Lighttpd har indbygget funktionalitet til at åbne forskellige mapper alt efter hvilket domæne der bliver kaldt.

EDIT: jeg må lige læse indlægget lidt nærmere inden jeg svarer -.-

EDIT EDIT: Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre uden virtualhosts. Du kan lave et grimt workaround hvor du i PHP i toppen af dine scripts tjekker på hvorvidt $_SERVER['HTTP_HOST'] er det ene eller det andet domæne, og include indhold derefter.

Indlæg senest redigeret d. 19.11.2009 13:59 af Bruger #8223
$_SERVER['HTTP_HOST']
er også det eneste jeg selv har fundet :(

jeg venter lige med points, så andre kan skrive deres løsninger, (hvis der er andre)

Mads, har ikke skrevet jeg ikke vil kode en løsning, vil bare være sikker på der ikke er bedre ingen jeg går igang med det.

Henrik.
Præsis, undermapper til den anden side. :)

Per har helt ret i at det er smartere på server neveau, desværre kan jeg ikke få den peget på undermappen istedet for public_html mappen.

Men ser ud til at $_SERVER['HTTP_HOST'] er eneste løsning, så den må jeg prøve med. Giver points når jeg har fået det lavet (1-2 dage ca.) Så hvis der opstår problemer behøver jeg ikke prette nyt emne :)

takker for alle svar.

Nu har jeg fået lavet det så jeg har to på samme server. Kræver nok lidt ændring af forskellige script så de ikke går ind i forkerte mappe :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Ikke super smart måde, men virker

t