Kommercielle produkter har den fordel at deres software bliver supportet.
Opensource produkter bliver også supporteret...efter min erfaring endda bedre. Jeg kender navnene på alle udviklere bag JMonkey og Xith, og jeg kender deres e-mail, og jeg ved, at de har en mailing liste, som de læser. Nævn navnet og e-mail på én udvikler bag en kommerciel motor (bortset fra pixie3d
).
Derudover kan jeg se koden, så hvis der er noget, jeg ikke kan få til at fungere, så kan jeg se præcist, hvad grunden er og fixe det...normalt fordi jeg har misforstået noget. Det kan jeg ikke i de kommercielle.
Desuden vil erfaring med en kommerciel motor se bedre ud paa ens CV, hvis man en dag gerne vil arbejde i spilindustrien. Baade fordi de er mere kendte og mugligvis benyttet af det firma du gerne vil ansattes af, men ogsaa fordi du har bevist at du kan arbejde med professionel vaerktoej.
Jeg arbejder i spilindustrien (endda med ansvar for ansættelser), og jeg har julelys i øjnene, hvis en ansøger har erfaring med en eller flere spilmotorer...ligegyldigt hvilke. Basalt set har de alle mange ligheder, så ved man hvordan man laver et 3D objekt og indlæser en tekstur i én, så tager det dig max en uge at lære det samme med en anden. Jeg ser ikke bedre kvalitet i de kommercielle produkter end i de opensource baserede.
Indlæg senest redigeret d. 20.11.2009 22:47 af Bruger #2695