Hvordan udvikler man et 3D Computerspil??

Tags:    snak

Hvordan og hvilke programmer skal man bruge til 3D spiludvikling?

Naa men god weekend til jer alle.

Tak skal du have:). Men hvis du stadig har nogle kildekoder fra 3d spil liggende på din computer, kunne du måske, hvis du vil, sende en til mig?

Kommercielle produkter har den fordel at deres software bliver supportet.

Opensource produkter bliver også supporteret...efter min erfaring endda bedre. Jeg kender navnene på alle udviklere bag JMonkey og Xith, og jeg kender deres e-mail, og jeg ved, at de har en mailing liste, som de læser. Nævn navnet og e-mail på én udvikler bag en kommerciel motor (bortset fra pixie3d :) ).

Derudover kan jeg se koden, så hvis der er noget, jeg ikke kan få til at fungere, så kan jeg se præcist, hvad grunden er og fixe det...normalt fordi jeg har misforstået noget. Det kan jeg ikke i de kommercielle.

Desuden vil erfaring med en kommerciel motor se bedre ud paa ens CV, hvis man en dag gerne vil arbejde i spilindustrien. Baade fordi de er mere kendte og mugligvis benyttet af det firma du gerne vil ansattes af, men ogsaa fordi du har bevist at du kan arbejde med professionel vaerktoej.

Jeg arbejder i spilindustrien (endda med ansvar for ansættelser), og jeg har julelys i øjnene, hvis en ansøger har erfaring med en eller flere spilmotorer...ligegyldigt hvilke. Basalt set har de alle mange ligheder, så ved man hvordan man laver et 3D objekt og indlæser en tekstur i én, så tager det dig max en uge at lære det samme med en anden. Jeg ser ikke bedre kvalitet i de kommercielle produkter end i de opensource baserede.

Indlæg senest redigeret d. 20.11.2009 22:47 af Bruger #2695
Hvad for nogen spil laver du? og hvor mange har du egentlig lavt?

Du har ganske sikkert ret i at man kan faa udviklerenes personlige navne og maaske endda emails for opensource spil motor. Men det har jeg vel i bund og grund ikke brug for hvis arkitekturen er blevet veldokumennteret og der findes en venlig community der kan hjaelpe en i gang.

Jeg arbejder selv i spilindustrien i England og jeg ved at hvis man har arbejdet med blandt andet Blitz spilmotoren saa er man godt paa vej, fordi den er benyttet meget i den Engelske spilindustri. Men det siger vel sig selv at jo mere erfaring man har med spilmotor of teknologier desto bedre er du paa vej.

Hvad er navnet da på industriet?

Ikke helt sikker paa hvad du mener? :)

Nej men bare det firma du havde eller noget??
Altså arbejder du i England?

Ja, jeg arbejder i England for et firma der hedder: Games Media.

Undskyld jeg afbryder emnet... men hvis du har msn er det så iorden at jeg får din e-mail så vi kan skrive sammen direkte hvis du vil?

t