Men hvordan kan man gøre sådan så man ikke behøves at gøre det fra bunden?
Du bruger som sagt en spilmotor. Den fjerner en stor del af det mere lavniveau kode der er nødvendig. F.eks. i stedet for at fortælle hvad grafikkortet skal gøre, fortæller du bare din spilmotor hvad du ønsker gjort og den gør det hårde slid for dig. Et andet eksempel er som Søren Lambæk nævner er animerede karakterer. Hvis du skulle lave det fra bunden skulle du først loade de binære data fra filen. Manipulere dem så du kan bruge dem internt i dit spil. Gøre det grafiske så det kommer frem til skærmen. Med en god spilmotor/API skal du typisk bare, loade den, initialisere/konfigure og vise den gennem spilmotoren. Typisk kun nogle få linier i stedet for flere hundrede.
Du kan få en med gode grafiske egenskaber med til at lave textures og lignende. Eller finde nogle gratis frigivede.
Det samme gælder for lyd.
Det er nogle af de ting som gør at man ikke starter fra bunden.
Indlæg senest redigeret d. 19.11.2009 20:38 af Bruger #14645