Fra mySQL til Flash-applikation

Tags:    programmering

Hej Udviklere.
Jeg vil vædde med at i har hørt den her en million gange.
Men som så mange andre har forsøgt sig med, er jeg også i gang med at programmere en avatar-baseret online chat.

Jeg har valgt at programmerer den i Flash, da jeg har mere erfaring i dét sprog end de mange andre.

Selve chatten bliver ( er i gang med at programmere den ) udviklet i Flash (ActionScript 3.0) og resten af systemerne (såsom login, oprettelse af konto, m.v.) bliver programmeret i ASP.NET.

Jeg er dog løbet ind i et lille problem, som jeg ikke synes jeg kunne finde svar på andre steder.

Jeg skal via en ASP.NET fil trække data ud fra en mySQL database, og få det vist i min Flash-applikation.

Er der nogle der har forstand på det, og vil give en hjælpende hånd med?

På forhånd tak,
L. A. Thomsen.

Indlæg senest redigeret d. 15.11.2009 21:57 af Bruger #10049
1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg bruger den her klasse.
Fold kodeboks ind/udKode 

Et eksempel på at bruge den, godt nok til en php fil men du burde bare kunne skrive en ASP fil. Der er noget med at Flash, PHP og sessions ikke er gode venner, om dette også gælder ved asp ved jeg ikke. Eksemplet antager at filen skriver xml tilbage, hvis den ikke gør kan du bare skrive var date:String=loader.data;
Fold kodeboks ind/udKode 

denne linie:
loader.variable.id=100;//sets id to 100
er kun illustrativ for at vise hvordan du sender data til serveren, burde i php kunne hentes i $_GET['id'],
denne linie
loader.method = Loader.GET;
siger at det et HTTP GET kald hvis du ønsker post skriv
loader.method = Loader.POST;

Indlæg senest redigeret d. 15.11.2009 22:24 af Bruger #5620
t