Nu har jeg delvist fået det til at virke, men har bare problemer når jeg skal have regnet flere ting ud på en gang. Har prøvet mig lidt frem, men det vil sku ikke virke..
Her er den første part som virker:
'// UDREGN OMDREJNINGER (BOR)
Function Calc_omdr_bor()
Dim bor_skære1 As Double
Dim bor_ø1 As Double
If (Integer.TryParse(bor_skæ.Text, bor_skære1) = True And Integer.TryParse(bor_ø.Text, bor_ø1) = True) Then
bor_omdr.Text = (bor_skære1 / 3.14 / bor_ø1).ToString
End If
Return vbNullString
'// END
End Function
Private Sub borskæ_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles bor_skæ.TextChanged
'// SKÆREHASTIGHED (BOR)
Calc_omdr_bor()
'// END
End Sub
Private Sub bor_ø_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles bor_ø.TextChanged
'// DIAMETER (Ø) (BOR)
Calc_omdr_bor()
'// END
End Sub
Private Sub bor_omdr_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles bor_omdr.TextChanged
'// RESULTAT - TILSPÆNDING (BOR)
bor_til.Text = Val(bor_omdr.Text) * 1 * 0.14
'// END
End Sub
Men så har jeg så den anden kode her, som jeg ikke lige kan fixe:
'// UDREGN OMDREJNINGER (FRÆSER)
Function Calc_omdr_fræ()
Dim fræ_skære1 As Double
Dim fræ_ø1 As Double
If (Integer.TryParse(fræ_skæ.Text, fræ_skære1) = True And Integer.TryParse(fræ_ø.Text, fræ_ø1) = True)
fræ_omdr.Text = (fræ_skære1 / 3.14 / fræ_ø1).ToString
End If
Return vbNullString
'// END
End Function
'// UDREGN TILSPÆNDING (FRÆSER)
Function Calc_tilspænd_fræ()
Dim fræ_tænder1 As Double
Dim fræ_tand1 As Double
If (Integer.TryParse(fræ_tænder.Text, fræ_tænder1) = True And Integer.TryParse(fræ_tand.Text, fræ_tand1) = True) Then
fræ_til.Text = Val(fræ_omdr.Text) * (fræ_tænder.Text) * (fræ_tand.Text).ToString
End If
Return vbNullString
'// END
End Function
Private Sub fræ_skæ_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles fræ_skæ.TextChanged
'// Skærehastighed (FRÆSER)
Calc_omdr_fræ()
'// END
End Sub
Private Sub fræ_ø_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles fræ_ø.TextChanged
'// DIAMETER (Ø) (FRÆSER)
Calc_omdr_fræ()
'// END
End Sub
Private Sub fræ_omdr_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles bor_omdr.TextChanged
'// TÆNDER PÅ FRÆSER (FRÆSER)
Calc_tilspænd_fræ()
'// END
End Sub
Private Sub fræ_tand_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles fræ_tand.TextChanged
'// TILSPÆNDING PR.TAND (FRÆSER)
Calc_tilspænd_fræ()
'// END
End Sub
Private Sub fræ_til_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles fræ_til.TextChanged
'// RESULTAT - TILSPÆNDING (FRÆSER)
fræ_til.Text = Val(fræ_omdr.Text) * (fræ_tænder.Text) * (fræ_tand.Text)
'// END
End Sub
Det er de nederste Felter jeg skal have til at virke, eller rettere sagt, hvis jeg skriver 0.23 ved "tilsp. pr. Tand" så kan den ikke finde ud af at regne det ud, men hvis jeg skriver 1, så kan den uden problemer regne det ud..
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1biO60
Indlæg senest redigeret d. 21.11.2009 00:43 af Bruger #15451