Hjælp til programering af regnskabs program!

Tags:    programmering

Hej alle.
Jeg står og skal bruge et lille regneprogram som kan gemme det salg som kommer i et regneark.

I programmet som skal bruges skal der være ca 7-8 knapper som hver har en lille tekst og et beløb

I bunden skal der være et felt som viser et "total beløb" så hvis man trykker 2 gange på knap 1 og 1 gang på knap 5 står det samlet beløb i feltet. der skal også være en minus knap hvis man har trykket en ting for meget ind. når man så har trykket tingene ind skal man kunne trykke gem og arket bliver ryddet, men det man havde trykket ind vil blive overført til regnearket. sådan så man kan se hvad man har tjent på de forskellige knapper.
i toppen af arket skal man kunne indsætte en dato som bliver overført til regnearket så hvis det er en ny dag vil det i regnearket kunne ses.
Måske lidt svært at forstå.

Er der nogen der kender sådan et ligende program eller er det okay nemt at lave for en armatør i excel.

Kan nogen hjælpe?
MVH
Kasper

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay, det skulle ikke være så svært at lave ;)

vil du have en tekst oversigt over hvad man har trykket ind?

F.eks.

Mælk kr. 6,-
Ost Kr. 750,-
Smør kr. 3,50

Total: Kr 759,50

Eller vil du bare have total?

Det skulle være sådan rimeligt til at have med at gøre i excel, men ellers kan du lave det i stort set hvad som helst vil jeg tro. Selv HTML - selvom dette vil være sværre med unikke variabler.

Så det skal virke lidt som et kasseapparat i supermarkedet? altså hvor de knapper er nogle varer?

Så det skal virke lidt som et kasseapparat i supermarkedet? altså hvor de knapper er nogle varer?

Ja lige præsis. ?

Okay. Jeg har bare ike så meget forstand på det. har engang arbejdet lidt med det, men har glemt det hele igen.

når man åbner excel, så kommer det lille vindue frem og så er der nogle knapper.

mælk - peber - salt

kiks - papir - blyant

m.m

når jeg så trykker på en af dem kommer beløbet til at stå i bunden. sammen med en lille liste over hvad jeg har trykket på.

f.eks:

mælk - peber - salt

kiks - papir - blyant

køb: - ialt:

peber - 251,50kr
kik
salt

Gem - minus

minus er til hvis jeg kom til at trykke 2 kiks ind så kan jeg trykke minus og så trykke på kiks igen.
Når jeg så trykker gem så overføre den beløbet til excel. men ikke som det ialt beløb. men prisen der er tjent på hver enkelt vare:

(17/11/09)

mælk 0
peber 100 kr
salt 100 kr
kiks 51,50 kr
papir 0
blyant 0

beløbet stiger bare når jeg trykker gem i programmet.

i excel skal der over mine vare og deres samlet beløb stå datoen for den da programet bruges()

det skal så kunne ændres når jeg skal bruge programet dagen efter eller nogle dage efter.. manuelt eller automatisk er lige meget.. bare den pruger samme excel dokument hver gang.

håber det giver mening på en eller anden måde? :S

Tak for hjælpen ind til nu!
kasper

Indlæg senest redigeret d. 17.11.2009 16:45 af Bruger #15450
Det lyder som en lidt større aktion jeg ikke selv lige sidder og har tid til i øjeblikket, men er sikkert på at der da er en eller anden her inde der gerne vil hjælpe?

Er det gratis eller betalt arbejde?

Jeg ved ikke hvad sådan noget skal koste. ??

Jeg vil godt prøve for 500,- og hvis det ikke lige lykkedes skal du selvfølgeligt ikke betale noget ;)

Er du på MSN?

t