position:absolute

Tags:    html css

Hej jeg er igang med at opsætte en hjemmeside, men da jeg bruger z-index for at kunne få nogen div kasser oven på nogen andre er jeg blevet nød til at bruge position:absolute.

men det jeg så ikke kan få til at virke er at hvis ens browser vindue er mindre, så skal logo boxen, menu'en og den aflange firkant rykke sig mod venstre.

Er der en som har en løsning på dette ville jeg blive rigtig glad.

her er linket til siden
http://ziimx.zeekoo.dk/fejl/

tak på forhånd

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her er en lille kodestump der gerne skulle forklare hvordan du kan bruge relativ positionering til at gøre en absolut positionering dynamisk.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Dog skal du lige bide mærke i, at jeg ikke er sikker på om right-attributten virker i alle nyere browsere. Men det må du jo teste.

Indlæg senest redigeret d. 15.11.2009 18:54 af Bruger #10216
Der er flere ting jeg undrer mig over ved dit design, som jeg forøvrigt syntes ser godt ud.

Du baserer hele dit design på at alle har en stor opløsning, f.eks.
#content har width: 1100px;
Det vil give mange problemer
Jeg undrer også at du placerer kundelogin helt ude til højre, kundelogin kan ligeså godt være en del af din menu.
Jeg syntes at du i den udstrækning det er muligt, så undlad at sætte fast bredde på, brug hellere %

PerR

det vidst en fejl det med #content som er på fast bredde, men tænker mere på de div's i toppen fordi vil gerne have at siden passer til alle browser størrelser (ihvertfald de fleste), men jeg kan bare ikke få div'ne til at rykke sig mod venstre hvis browser vinduet er mindre. og det er det som mit problem pt lige er :D. har du nogen idér til hvad jeg kan gøre

tak :D, nu ved jeg godt hvorfor jeg har givet content fast bredde, det var ellers kunne jeg ikke sige margin-left og margin-right auto for at få den centeret, har du nogen idé til en bedre løsning :)?

har et problem med min footer den lidt mørke farve sku gerne få helt ned i bunden men det gør den ikke og jeg kan ikke få den til det :S.

Kan du / i se hvorfor?

http://ziimx.zeekoo.dk/fejl/

t