Indy IdPOP3.Retrieve og Lycos (Jubii) webmail attachments

Tags:    delphi

Hej

Jeg har lavet et program hvis formål er at modtage, analysere vedhæftede filer og sende e-mails.

Det virker fint men når der sendes fra en Lycos webmail, f.eks. Jubii, så crasher programmet med følgende fejlbeskrivelse "Uneven size in DecodeToStream."

En gang googling gør mig ikke specielt klogere. Men tracer jeg hvor det går galt så er det når hele e-mailen skal hentes med:

IdPOP31.Retrieve(I,IdMessage1);

Det går godt hvis kun headeren hentes med:

IdPOP31.RetrieveHeader(I,IdMessage1);

Dykker jeg ned i forskellen på hvordan e-mails fra Lycos og andre ser ud så er forskellen, at MIME encodningen fra Lycos har meget lange linier. Men fra andre afsendere er linielængden ca. en trediedel.

Jeg anvender XP Pro, D7Pro, Indy 9.0.18.

Bobby




1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmmm... jeg havde et ligende problem med min CoolMon 2 Plugin engine forleden, men det er bare et skud i tågen.

Min XML parser blev ved med at sige det jeg fik fra mit plugin var ukorrekt XML og kom med en fejl mit i XML'en hvor der manglede en afslutning på et tag. Det viste sig at det ikke var mit i XML'en, men derimod slutningen fordi variabletypen PChar ikke kunne klare så meget data, da jeg skiftede til WideString så fungerede det helt fint.

Hvis jeg har ret så burde løsningen være at ændre typen til en større i componentet. Men det er altså lettere sagt end gjort.





t