Hvordan samler jeg både nye kommentarer og nye tråde fra mit forum?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Goddag,

Jeg er i den situation at jeg, som overskriften indikerer, gerne vil have samlet både nye kommentarer og nye tråde i mit forum på min forside. Som det fungerer nu er det kun de nyeste kommentarer, der bliver samlet. Det gør jeg på denne måde:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det kan ses her http://www.udeboende.dk/ , hvordan de 7 nyeste kommentarer bliver udskrevet fra forummet på forsiden (lidt ned og i venstre side)

Men hvordan knytter jeg foruden nye kommentarer de nye tråde til SQL forespørgslen også?

Skitseret er det sådan her det skal se ud:

1. Topic titel (linker fx til forum/kategori/7/topic/23#124 <- dvs en kommentar)
2. Topic titel (linker fx til forum/kategori/15/topic/14#37 <- dvs en kommentar)
3. Topic titel (linker fx til forum/kategori/15/topic/14 <- dvs en tråd)
4. Topic titel (linker fx til forum/kategori/6/topic/11#12 <- dvs en kommentar)
5. Topic titel (linker fx til forum/kategori/15/topic/18 <- dvs en tråd)
6. Topic titel (linker fx til forum/kategori/10/topic/14 <- dvs en tråd)
7. Topic titel (linker fx til forum/kategori/16/topic/121#8 <- dvs en kommentar)

Så vidt jeg kan se skal jeg ind og benytte mig af UNION, men kan ikke helt overskue hvordan jeg får det gjort på den rigtige måde, samt hvordan jeg skelner mellem om det er en tråd eller kommentar (da stien skal være forskellig til disse to)

Håber meget at en venlig sjæl kan hjælpe til ;)

14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Som jeg læser din første select er det din egen skyld, du lader ikke kommentar tabellens tids kolonnen blive tidskolonnen i din inner joined tabel.
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 23.11.2009 23:55 af Bruger #5620
Nu blev det endnu mere mystisk :S

Den sorterer godt nok stadig rigtig som den skal med nye topics, men den fejler stadig i nye kommentarer med tiden..

Nu henter den tiden fra den FØRSTE kommentar, der er skrevet i en tråd. Dvs hvis der er 10 kommentarer i en tråd om "nye sko", så er det ikke den sidste nye kommentar, som bliver hentet frem med tiden. Det er i stedet den første kommentar, som blev skrevet til tråden :/

prøv at skrive max(id) as id,topic_id,max(time) as time
lyder jo tilstrækkeligt vanvittig :).

Skulle foruden den sidste ændring også lige flytte min limit hen i slutningen, men nu virker det i hvert fald efter hensigten ;)

Tusind tak for hjælpen!

<< < 12 > >>
t