Goddag,
Jeg er i den situation at jeg, som overskriften indikerer, gerne vil have samlet både nye kommentarer og nye tråde i mit forum på min forside. Som det fungerer nu er det kun de nyeste kommentarer, der bliver samlet. Det gør jeg på denne måde:
<?php
$query = mysql_query("SELECT com.id, 4 as type, ft.forum_id, ft.title, com.topic_id FROM (SELECT max(id) as id, topic_id FROM comments where type = 4 group by topic_id ORDER BY id DESC LIMIT 7) com INNER JOIN forum_topics ft using(topic_id)") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
echo '<div class="textnewest">» ';
$message = nl2br(htmlspecialchars($row['title']));
$message = str_replace("<br />","...", $message);
if(strlen($message)>30){
$titel = substr($message,0,30);
$ending = "...";
}
else{
$titel = $message;
$ending = "";
}
echo '<a href="http://www.udeboende.dk/forum/kategori/';
echo nl2br(htmlspecialchars($row['forum_id']));
echo '/topic/';
echo nl2br(htmlspecialchars($row['topic_id']));
echo '#';
echo nl2br(htmlspecialchars($row['id']));
echo '" title="';
echo nl2br(htmlspecialchars($row['title']));
echo '" class="alternative">';
echo $titel;
echo $ending;
echo '</a>';
echo '</div>';
}
?>
Det kan ses her
http://www.udeboende.dk/ , hvordan de 7 nyeste kommentarer bliver udskrevet fra forummet på forsiden (lidt ned og i venstre side)
Men hvordan knytter jeg foruden nye kommentarer de nye tråde til SQL forespørgslen også?
Skitseret er det sådan her det skal se ud:
1. Topic titel (linker fx til forum/kategori/7/topic/23#124 <- dvs en kommentar)
2. Topic titel (linker fx til forum/kategori/15/topic/14#37 <- dvs en kommentar)
3. Topic titel (linker fx til forum/kategori/15/topic/14 <- dvs en tråd)
4. Topic titel (linker fx til forum/kategori/6/topic/11#12 <- dvs en kommentar)
5. Topic titel (linker fx til forum/kategori/15/topic/18 <- dvs en tråd)
6. Topic titel (linker fx til forum/kategori/10/topic/14 <- dvs en tråd)
7. Topic titel (linker fx til forum/kategori/16/topic/121#8 <- dvs en kommentar)
Så vidt jeg kan se skal jeg ind og benytte mig af UNION, men kan ikke helt overskue hvordan jeg får det gjort på den rigtige måde, samt hvordan jeg skelner mellem om det er en tråd eller kommentar (da stien skal være forskellig til disse to)
Håber meget at en venlig sjæl kan hjælpe til