Javascript/Actionscript kommunikation - the sequel

Tags:    javascript

Ok, det er officielt. Jeg er ved at blive vanvittig! :O Jeg fik et fantastisk link (herinde fra, fantastisk forum tak gutter) til en måde at kommunikere mellem AS3 og JS. Det virkede som en drøm, så jeg knoklede på, lige indtil jeg fik den idé at teste det i IE. Der røg (som det plejer at gøre med IE - aka lortebrowser) mit humør! Intet virker i IE! Skal så ærligt indrømme at Chrome heller ikke er helt tilfreds, så det er faktisk kun FF der er tilfreds. IE debugger giver nogen sindsyge fejl, som jeg ikke forstår en jante af, så 50 point gives til nogen der kender en nice og gratis JS-debugger (der giver fejlmeddelelser med mening). Her er mit JS og AS

Javascript:
Fold kodeboks ind/udKode 

Actionscript:
Fold kodeboks ind/udKode 

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Problemet ligger ikke i din js eller dit as3 script.
Det er fordi at IE og FF embedder dit SWF forskelligt. Jeg kan ikke lige huske hvilken gør hvilket, men det handler om Object vrs Embed.
Du skal bruge den nye version af SWFobject til at implementere din SWF på sitet ellers virker det ikke i IE.

http://code.google.com/p/swfobject/

Lidt som det her.
Fold kodeboks ind/udKode 

ps du har en udemærket JS debugger i IE, som ligger i dine funktioner>internet indstilliger>avanceret og hedder "Deaktiver Script fejl Internet explorer" eller sådan noget.

bare husk at slå den fra igen når du ikke skal bruge den :-)

I er super hurtige herinde :D

Yes, det er korrekt, men selve flashobjektet virker fint også i IE, det er kun kommunikationen til flash der driller :S

Mht. IE debuggeren, så var det den jeg prøvede.. den meldte bla. fejl i mit script på tegn 1 linje 53.. så mange linjer er der slet ikke i scripet :roll: *GG*

Oki, men det er en anerkendt fejl at du kun kan bruge externalinterface sammen med SWFObject.
Du vil kunne se din flash, men den vil ikke kunne kommunikere med JS.
De gange jeg har brugt external interface har det kun været swfobject der har kunne loade det.
Også er der vist også en fejl med at din SWF skal være i lowercase.

http://saumyaray.wordpress.com/2009/03/18/internetexplorer-hates-externalinterface/

Alternativt bruger du en DOMkommando eller en kommando som ikke er gyldig i IE.

Aah ja, du siger noget.. Jeg tjekker det ud :D

Ok, jeg valgte så at købe mig til en afspiller istedet (super lækker en af slagsen, til ingen penge) , men det gav så et andet spørsgmål, som jeg håber en af jer kan hjælpe mig med :lol:

Jeg er imellemtiden skiftet til Linux ift. windows. Så jeg søger med lys og lygte efter et program hvor jeg let og elegant kan komme ind og editere i actionscriptet for den afspiller jeg har købt. Dvs. jeg har ikke brug for at kunne lave om på animation etc. kun at lave rettelser i AS. Er der et super program til det, og gerne til Linux. Skulle der kun være et til windows, er det også ok, så køre jeg det bare i virtualbox :D

t