Tips

Tags:    programmering

Hej alle.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogle herinde der er ved at tage eller har taget Datatekniker uddannelsen.

Jeg er nemlig lige startet på den, og ville gerne lige hører hvilke programmerings programmer i arbejder med, og hvilke der ville være gode at lære.

PS. er ny på siden, de der point, hvor mange sætter man normalt på??

Hej Mads,

Du er ikke den eneste som lige er begyndt. Jeg er selv lige begyndt her i September. Hos os arbejder vi med C# i Visual Studio. Nu går jeg ud fra at når du skriver programmerings programmer så tales der om IDE'er som Visual Studio.

Angående points så uddeler man de point man mener et spørgsmål er til. Synes man det er meget svært kan det være man giver 50 ud, andre måske 200´. Det er lidt en smags sag.

Ok

Jeg er kun på grundforløbet så vi har ikke rigtig arbejdet med programmering.

tja både IDE men også hvilke sprog C++, pascal osv.

Ok

Jeg er kun på grundforløbet så vi har ikke rigtig arbejdet med programmering.

tja både IDE men også hvilke sprog C++, pascal osv.

Hov, jeg har lige forsagt mig lidt. Jeg læste det som datamatiker.... datatekniker.... ja okay... men den vej har jeg også været... ;)

Jeg ved at du kommer ikke til at arbejde så meget med programmeringen i de første par hovedforløb så grundigt og højst sandsynlig slet ikke på grundforløbet. I starten vil der blive lagt mere vægt på alment kendskab, pc'ens opbygning, netværks teori og så fremdeles. Hvilket sprog du kommer til afhænger lidt af hvor du kommer hen på de senere hovedforløb, men jeg ved der bruges C++/C# og Java. Jeg tror ikke Pascal er så udbredt på uddannelsesfronten.

Indlæg senest redigeret d. 09.11.2009 18:43 af Bruger #6559
okey, nice.

Hvor langt er du med uddannelsen?

Hvad er forskellen på en Datatekniker og datamatiker endlig

Indlæg senest redigeret d. 09.11.2009 19:28 af Bruger #15442
På datatekniker har jeg kun grundforløbet fordi det var stortset umuligt at finde en læreplads. Jeg fik beskeden alle steder at de var mere interesseret i en færdig uddannet person.

Datamatiker er en kort videregående uddannelse, der kræver man har en gymnasiel uddannelse eller en anden relavant teknisk uddannelse.

Okey.

Men hvad er forskellen på hvad de laver/arbejder med?

som Datatekniker
og som Datamatiker?

Datatekniker er vel mere en teknikker, der har god programmerings evne, hvorimod datamatiker har mere om udvikling af større systemer og mindre fokus på teknikker delen.

Jeg ved ellers ikke hvad den store forskel er.

okey

t