Vman (Virtual Manager)

Tags:    javascript

Hvordan laver man et spil ligesom vman
eller bare et der minder om eller bare hvordan man laver et stort spil jeg ved at vman er kun lavet af JavaScripts

LINK: vman.dk

Indlæg senest redigeret d. 08.11.2009 17:16 af Bruger #15444
2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
VMan.dk er ikke kun lavet i JavaScript, det kan du være 100% sikker på.

For at lave et spil a lá Virtual Manager skal du kunne følgende: HTML, CSS, et serverside sprog (f.eks. PHP), SQL og så skal du selvfølgelig også kunne lave grafik.

Jeg vil anbefale at du lære tingene i den rækkefølge jeg skrev dem i. Så start med at finde en god bog om HTML og CSS.

Men inden du går i gang skal du være forberedt på at man altså ikke bare sætter sig ned og laver et browser spil på en weekend. Hvis du starter nu, og kun bruger din fritid på det skal du ikke regne med at være færdig før om et halvt år, tidligst!

Udover det skal du også være forberedt på at smide penge i projektet. Du skal have en stærk server (det er ikke gratis), og medmindre du er vildt hardcore bliver du også nød til at betale en grafikker til at lave spillet for dig.

Dit største problem vil jeg dog tro er dit eget engagement og din tålmodighed. Jeg har ofte hørt folk der gerne vil lave et browserspil, men folk giver som reelt op når de finder ud af hvor kompliceret det egentlig er.

Indlæg senest redigeret d. 08.11.2009 18:09 af Bruger #10113
Hej,

Simon har helt ret. Alle kan lave et browser spil som vman - det tager bare mega lang tid... Og ja, så skal du også være parat til at lægge din børneopsparing i, for det bliver dyrt.

Jeg har selv lavet forskellige browser spil, men er aldrig blevet færdig... Start et firma hvis du tager det seriøst, hvis du bare vil lære at programmere så lav det selv, men du skal ikke regne med at bliver færdig.

Vman er lavet python og kører på en linux server. Jeg vil dog anbefale at du bruger PHP og MYSQL. Hvis du ikke kender sprogene så gå på biblioteket eller: Google is your friend (:

Indlæg senest redigeret d. 08.11.2009 18:25 af Bruger #11573
t