Uddanelse

Tags:    diverse

Hej, jeg ville gerne spørge nogle af jer om i ved hvilken gymnasie uddanelse der ville være bedst når man gerne vil være programør, eller datamatiker. Jeg håber der er en af jer der har en mening om det, eller måske selv er i gang med uddanelsen

På forhånd tak
(Jeg går i 9. klasse nu)

Det er princippet ligegyldigt. Bare husk at hvis du skal læse datalogi skal du have matematik på A-niveau.

Okay :)
Tak for dit svar :D

Hej Kasper,

Det er overordenet set ligegyldigt, du skal bare sørge for at have matematik på minimum B niveau, da det er et krav til datamatiker og gerne A niveau. Jeg har selv en STX, men HTX er måske mere relevant, da du også nogen steder har valgfag som programmering, eller bare teknologi fag.

Okay igen tak for svaret :)
Jeg regner med en HTX. Her i Skive kan man få en it-komonikation linje med mattematik på a neavi :)

Hej,

Jeg sad selv i samme situation som dig for et år siden. Jeg valgte HTX... Angående IT, var det klar det smarteste valg. HTX er fyldt med "nørder" som også programmere.

Dog er der et minus ved HTX: Der er (næsten) ingen piger. Selv om de sige alt muligt med 33% piger osv. Så passer det ikke...

Men alt i alt så har HTX givet mig en klar fordel i min karriere, da jeg har fundet en masse at arbejde sammen med (i IT).

Du skal dog vide at kommunikation/it linje ikke er hvad du tror det er. På linje har i ikke programmering som 50% troede de skulle have. Kom/it er mere fokuseret på hvordan man bruger programmer som Word, Excel, photoshop etc. IKKE hvordan man udvikler programmer. Det gode ved Kom/IT linje er at alle ens kammerater er nogle IT-freaks, så det er aldrig kedeligt at være i skole :D

Okay tak :D

jeg vil også mene HTX er det rigtige valg, begynder selv på HTX når jeg kommer hjem fra USA i 2010. dog tager jeg FYSIK A/Mat A da det giver bedre muligheder for at komme ind på Ingeniør højskolen i Århus :)

t