Gang odds med hinanden

Tags:    php

Hejsa :)
Hvis jeg f.eks har
Fold kodeboks ind/udKode 

I min database.

Så skal den udskriver dem i en streng af en slags og gange dem med hinanden, hvordan kan man gøre det.

Har prøvet med en while, men så får jeg et forkert resultat. Kan man lave det med et array eller noget?

Og derefter skal den indsætte resultatet af
2.10*2.60*2.00*3.10*(prisen på kuponen)
i databasen, men har prøvet tonsvis af forskellige løsninger, men ingen af dem virker. Så det kunne være super nice hvis du havde den løsning jeg går og mangler! :)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay det gav lidt bedre indblik. Du skriver i første indlæg at du får et forkert resultat? Hvad får du? Får du nogle warnings eller fejl?

Du skriver også i det første indlæg: coupon_id og nede i koden coupons_id (bemærk s'et). Du er sikker på du ikke har lavet stavefejl?

Kan du ikke lige vise hvordan tabellerne coupons og odds er opbygget. Bare en eller to rækker med hvad deres kolonne er. Noget i stil med det her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Altså hvordan de to tabeller ser ud.

Umiddelbart ser det ud til for mig at koden gør følgende: i dit første indlæg har du et "uddrag" af tabellen odds. I første linie får du en id til kupon. Og så vælger du alle kuponer med samme id? Og så looper du igennem alle med dette id? Dette finder jeg underligt siden "id" typisk er unikt og derfor ikke brug for nogen loop. Så skaffer du her alle odds som hører til den kupon. Men her looper du IKKE igennem dem, hvor jeg ville tro skulle være det rigtige sted at have en loop. Det her jeg tror du skal have noget i stil med dette i stedet:

Fold kodeboks ind/udKode 

Som jeg har forstået det er det noget i denne stil du prøver på at opnå.

Ps. rækker som row3, q3, row2 giver ikke meget mening til mig siden jeg ikke er inde i hvad det står for (hvis noget overhovedet).

Indlæg senest redigeret d. 03.11.2009 21:08 af Bruger #14645
Hvorfor sende en mail? Hvorfor ikke holde det herude hvor vi andre måske oss kunne få noget ud af det?

Har prøvet med en while, men så får jeg et forkert resultat. Kan man lave det med et array eller noget?

Hvordan med en while? Giv os den kode du har prøvet så vi bedre kan hjælpe.

Har prøvet med dette:

Fold kodeboks ind/udKode 

I skal ikke koncentrere jer om det den henter, den henter de information som skal bruges.
Det jeg har prøvet er, at jeg har hentet $profil[odds] og sat det som en variabel som hedder $odds_odds.

Problemet er så bare, at hvis jeg gøre som jeg har gjort, dvs. $odds_odds * $row3[price], så gangen den ikke de odds tal med hinanden som hører til den kupon som man har hentet fra, ligesom jeg viste i eksempel ovenfor, så kan i se hvordan databasen f.eks kan se ud :)

Jeg har lige sendt dig en besked her på udvikleren :)

Hej Mads. Du må meget gerne komme med en løsning hvis du ligger inde med noget interessant ;)

Er rimelig sikker på jeg svarede på det her spørgsmål allerede, men ellers vil en lille forklaring af dine tabeller nok hjælpe. Specielt hvad de hedder, deres felter, hvad deres relationer er.

Men hvis jeg antager at du faktisk har en tabel X der ser ud som du har vist i starten så burder Sørens forslag lidt ændret virke:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 05.11.2009 22:04 af Bruger #5620
t