Udvidet undo/rendo funktion

Tags:    delphi

Hvordan laver man sådan en undo/rendo funktion som der eks. er i Word. Det der er specielt med funktionen i Word er at du kan trykke en popup frem, og så vælge hvor langt du vil tilbage. Kan man også gøre det sådan den skifter billede vis den ikke kan mere. Eks. kan man ikke hved starten bruge rendo!

Bruger RichEdit...


Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du laver eksempelvis et objekt til at indeholde de data der skal gemmes i din "history", når brugeren så folder en knap ud, eller lignende så viser du hele din TList. Du skal ikke fjerne noget fra drop down listen, den skal bare vise hele din TList, det er så på din liste du skal fjerne elementer.

Med hensyn til den komponent der skal vise dataene, så er det vist nok en property på en almindelig windows toolbar button, der gør at den kan foldes ud, alternativt kan du bare lave din egen komponent. Jeg har desværre ikke nogle kodeeksempler, men det skulle vel ikke være så vanskeligt.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Du skal selv kode det! en måde at gøre det på er ved hver OnChange event i din richedit smider du teksten ind i en TList eller lignende, denne liste kan måske max indeholde 10 elementer før du begynder at slette data bagfra i listen. Så præsenterer du simpelthen en liste til brugeren over hvor mange skridt denne har lyst til at gå tilbage i historien, og så skifter du teksten i din richedit ud med den du har i listen.... det er den nemme måde.... alternativt skal du vide hvad forskellen har været siden sidst, men det er lidt mere tricky... princippet er det samme

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Var klar over jeg skulle lave den :D
Har du nogle kodeeksempler på hvordan man kan få vist en listbox flot som en popup i menuen og hvordan man slette den baggerste når der er eks. 10 styks...
Hvordan kan jeg iøvrigt også få den til at skille mellem ordne når den skal vise det i listboxen?



Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates



t