Søge efter filer større end 10kb

Tags:    delphi

Hej,

Jeg skal til at lave et program der kan finde alle filer af typen .jpg som er større end f.eks. 10kb i en forudbestemt mappe.

Jeg har bare ingen ide om hvordan man klarer dette rent teknisk.

Jeg kunne forestille mig at jeg skal have listet alle mapper og alle .jpg filer i hver mappe og så gå filerne efter, en-efter-en, for at undersøge deres størrelse. Der er også undermapper i mappen der skal søges igennem.

Er der nogen med nogle gode forslag til hvor jeg skal starte?

Mvh
Futterama



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

Jeg skal til at lave et program der kan finde alle filer af typen .jpg som er større end f.eks. 10kb i en forudbestemt mappe.

Jeg har bare ingen ide om hvordan man klarer dette rent teknisk.

Jeg kunne forestille mig at jeg skal have listet alle mapper og alle .jpg filer i hver mappe og så gå filerne efter, en-efter-en, for at undersøge deres størrelse. Der er også undermapper i mappen der skal søges igennem.

Er der nogen med nogle gode forslag til hvor jeg skal starte?

Mvh
Futterama


set på den her:
http://www.swissdelphicenter.com/en/showcode.php?id=154

her er noget kode fra den:
Fold kodeboks ind/udKode 


variablen search af typen TSearchRec indeholder vistnok et felt som angiver størrelsen, sikkert search.size.

herefter der det blot at opstille nogle kriterier for sine filer, ex:
Fold kodeboks ind/udKode 


ændres til(jeg har ikke testet det, men det er sådan du bør gøre)
Fold kodeboks ind/udKode 


Casper



Hej Casper,

Tak for din kommentar, men sagen er den at jeg selv har fundet ud af at bruge FindFirst, FindNext osv. Jeg har dog gjort det lidt anderledes end dig, da jeg først finder alle mapper og derefter finder alle .jpg filer i hvert eneklt mappe. Jeg har desværre ikke lige koden ved hånden...

Hvis du gerne vil have point for din indsats, så læg et svar :-)





Hej Casper,

Tak for din kommentar, men sagen er den at jeg selv har fundet ud af at bruge FindFirst, FindNext osv. Jeg har dog gjort det lidt anderledes end dig, da jeg først finder alle mapper og derefter finder alle .jpg filer i hvert eneklt mappe. Jeg har desværre ikke lige koden ved hånden...

Hvis du gerne vil have point for din indsats, så læg et svar :-)



nah ellers tak du :) det gør ikke noget... - det kan jo være du får brug for dem på et tidspunkt :) (det kan jo være jeg svarer på noget du spørger om senere) - men pøj med det! :)

Casper



Hej Casper,

Tak for din kommentar, men sagen er den at jeg selv har fundet ud af at bruge FindFirst, FindNext osv. Jeg har dog gjort det lidt anderledes end dig, da jeg først finder alle mapper og derefter finder alle .jpg filer i hvert eneklt mappe. Jeg har desværre ikke lige koden ved hånden...

Hvis du gerne vil have point for din indsats, så læg et svar :-)


Pas på med den metode ... jeg brugte lidt samme metode i mit AngelView ( http://www.aaangel.net/downloads.php ) og jeg endte med at måtte omskrive søge functionen da denne metode meget nemt udløser en EOutOfMemory exception ved lidt større søgninger.

\\Aaangel\\



t