Er min computer for langsom?

Tags:    diverse

Halløj.

Jeg har en bærbar HP dv5 1037eo computer, jeg bruger den ikke ret meget til hardware krævende opgaver. Men jeg har for nyligt bemærket at når jeg tegner hurtigt med paintbrush i GIMP, kan computeren ikke genere farven lige så hurtigt som jeg bevæger musen.

Jeg har brugt GIMP på andre og ældre computere, men jeg har aldrig oplevet dette problem. Jeg syntes også ofte at avancerede filtre tager længere tid at genere end på andre computere. Udover dette har jeg også generelt problemer med 3D spil, f.eks. laggede Counter Strike Source, selvom at jeg have de nyeste drivere til mit grafikkort.

Jeg har ikke voldsomt meget forstand på hardwaren i en computer, men jeg vil mene at overstående er opgaver min PC skulle kunne klare uden problemer, CS er trods alt et spil fra 2004.

Kan det tænkes at der er et eller andet galt med min PC?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Forstår godt det undre dig. Burde din computer selvfølgelig kunne klare. Aner ikke hvad der er galt, men har du overvejet at prøve at formattere din computer, i tilfælde af et eller andet program eller virus sidder og suger lidt på grafikkortets processor? Hvor lang tid siden er det du har formatteret sidst?

Den har nok enten virus, eller også er der for meget åbent, virker det bedre vis du slår dit antivirus program fra?

Altså sjovt du nævner det... Min Windows 7, computer med en 2,1 GHz dual core processer og 4 GB ram, og et ATI radeon 3200 HD, har også problmer hvor den lagger fuldstændigt med simple flashspil. Også selvom firefox er det eneste der er åbent.

Pt. køre jeg en 5 dage gammel installation af Mandriva Linux på min bærbare, så jeg er 100% sikker på at det er hverken virus eller andre software problemer. Jeg har brugt den præcis samme CD til at installere Mandriva på min stationære, og der er der ingen problemer med GIMP selvom at den kun har 1GB ram og 1.6 GHz dual core processor, hvilket er væsentligt mindre end min bærbare.

Jeg er altså sikker på at der ikke er noget galt med min software.

Henrik: Det er også underligt, hvis du finder ud af noget vil jeg blive glad for at høre det.

Er dit skærmkort installeret korrekt?

Er dit skærmkort installeret korrekt?

Det ved jeg ikke.. Men jeg havde også problemet før at jeg skiftede til Linux.

t