MySQL problemer...

Tags:    delphi

Nu har jeg rodet med at få lavet en MySQL connection i meget lang tid. Jeg har brugt komponenten SQLConnection, hvor jeg har valgt en MySQL database og indtastet alle oplysninger. Derefter klikker jeg på rettetegnet foroven (Test Connection), men der kommer denne fejl:
Failure to Connect: Unable to Load libmysql.dll.
Jeg har prøvet at smide libmysql.dll alle steder, men virker ikke. Kan det være fordi jeg har en forkert mysql.pas?? Jeg er rimelig ny til Delphi og håber nogle vil hjælpe...

[Redigeret d. 01/02-05 22:05:51 af KnoX-]



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ved bruk av mysql.pas, må du inkludere libmysql.dll i samme mappe som programmet.
Denne koden bruker jeg når jeg skal hente nyhetene på hjemmesiden min. Håper du kan finne ut av det :)
Fold kodeboks ind/udKode 

-------------------------------------
I am AGAINST TCPA!!
[ http://www.againsttcpa.com/ ]
-------------------------------------
Mvh
DiZpel

[Redigeret d. 02/02-05 21:20:19 af DiZpel]



Nu har jeg rodet med at få lavet en MySQL connection i meget lang tid. Jeg har brugt komponenten SQLConnection, hvor jeg har valgt en MySQL database og indtastet alle oplysninger. Derefter klikker jeg på rettetegnet foroven (Test Connection), men der kommer denne fejl:
Failure to Connect: Unable to Load libmysql.dll
Jeg har prøvet at smide libmysql.dll alle steder, men virker ikke. Kan det være fordi jeg har en forkert mysql.pas?? Jeg er rimelig ny til Delphi og håber nogle vil hjælpe...


hov :)

[Redigeret d. 01/02-05 22:06:08 af KnoX-]



Lukket



t