Få DIV til at følge browser vinduet.

Tags:    html css

Jeg er igang med, at hjælpe en veninde med at få sat hendes hjemmeside op, men er løbet ind i et lille problem.

I kan se hjemmesiden på http://metten.marcz.dk.

Idéen er lidt den, at siden skal tilpasses efter browseren størrelse. Hvor min div med iframe i, skal gå helt ned til bunden, lige gyldigt hvilken opløsning man ser siden i. Og hvis indholdet af diven er lægere, end selve siden, skal der komme scrollbars.

Er dette muligt??

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Gør det med position:
Fold kodeboks ind/udKode 

Overstående vil få toppen af divet til at være 400px fra sidens top og 5px fra sidens bund. Hvis du også vil have diven centreret kan du tilføje følgende til divets style:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det kan ikke helt læse det. Lige pt. hvis man ser på www.metten.marcz.dk så kan i se hvordan jeg gerne vil have det til at virke. (kræver at i starter siden med browseren maksimeret). Lige nu er det lavet med noget javascript som laver en dynamisk højde udfra opløsningen

Prøv at brug det jeg skrev, det er ret simpelt.

Jamen du er jo vanvittig :D

Jeg havde slet ikke set den del med bottom, og da jeg lige læste igen at du både satte en top og en bund på, så gav det jo sig selv :) Men det ser ud til at virke, jeg har dog kun lige en opløsning at teste i pt. da jeg sidder i et tog. Men jeg skal nok vendte tilbage, for at se om det løser det hele som det skal:)

Men lige nu ser det i hvert fald rigtigt ud :)

Det ser ud til at virke. og du skal ikke snydes;)

Mange tak.

Godt du kunne få det til at virke :D

Jeg havde selv et lignende problem for et stykke tid siden, hvor jeg heller ikke kunne finde ud af hvordan man gjorde. Men når man kender løsningen er det ret let ;)

t