Socket server/client.

Tags:    php

Hejsa. Jeg har en socket server, som ser sådan her ud:
socketsrv.php
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Og min client, som ser sådan her ud:

socketusr.php

Okay okay.

Jeg kan starte min socket server op uden noget problem og derefter min client(ved at åbne filen i min browser). Og jeg kan få dem til at snakke sammen. Men efter 60 sekunder lukker socket serveren, er der nogen måde at have den kørende på, hele tiden? Og når jeg så har send en besked til serveren, så stopper den. Og jeg kan ikke sende en besked mere. Jeg har prøvet med nogle while() og for() loops. Men åbenbart kan jeg kun bruge ip'en engang(det siger den da som fejl), hvordan kan jeg så få den til at "listen" på den port hele tiden og hver gang der kommer noget ind fra clienten, skal serveren enten udføre det if statement for at se om den skal genstarte noget på min pc eller andet.(feks. "kill"). Eller bare skrive noget tilbage. Jeg har kigget på php.net, men jeg kunne ikke bruge det til noget, sikkert fordi jeg ikke har kigget det rigtige sted. Og google rundt omkring og lejet en del med det, så jeg håber i kan hjælpe!

Hilsen,
- Magnus.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tror næsten at du kan løbe denne vejledning igennem:
http://www.devshed.com/c/a/PHP/Socket-Programming-With-PHP/

Indlæg senest redigeret d. 25.10.2009 20:57 af Bruger #10216
Nu ved jeg intet om PHP, men jeg tror, at du skal adskille din "opret-forbindelse"-del og din "lytte-til-klient"-del. Derefter skal du bare bruge en while løkke, til at lytte med.
Jeg tror problemet opstår, når du bruger server-accept flere gange, derfor skal du flytte den ud af din lytte-del.

Hejsa. Jeg har nu læst den vejledning.

Jeg prøvede nogen af eksemplerne, men ingen af dem virkede. Min server kørte bare og kørte. Jeg kunne ikke komme i kontakt med den. Hvad kan der være galt?

Indlæg senest redigeret d. 25.10.2009 21:52 af Bruger #15047
Hejsa. Hmm det er da værd at prøve, jeg tester det senere når jeg kommer hjem. Er i skole nu :)

Så du mener det sådan her?:

Jeg prøvede lige, stadig ingen success :(

Indlæg senest redigeret d. 26.10.2009 18:47 af Bruger #15047
t