Canvas

Tags:    delphi

Jeg skal i fremtiden igang med et program der tydeligs kræver at jeg kan en masse Canvas, og derfor skal jeg selvfølgelig lære noget canvas.

Derfor vil jeg gerne have så mange links til artikler, forums og tips om canvas som du overhovede kender.

(Hved godt der er 2 her på udvikleren)



Det canvas jeg skal lære er til et tekstbehandlingsprogram jeg skal lave sammen med $Punk!3 hvis det går efter planen.
Det med canvasset er fordi vi gerne vil kunne have en linje der går over parpiret og viser hvor margen er (margin på engelsk).

Det andet at vi gerne vil have en linjetæller, uden brug af SynEdit (helst).

Er der nogle der kan finde lidt koder i tips osv. så infomer mig lige om det :D


Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa Shafh,

Jeg vil anbefale dig at skrive din egen komponent, det er ret let at goere i Delphi (Endnu en grund til at jeg fortsat elsker Delphi), du kan se i Delphi's hjaelpefil, der staar en komplet tutorial omkring hvordan man goer. HINT: Du skal benytte dig af en grafisk komponent! Du kan ogsaa tage en smut forbi www.about.com Under Delphi sektionen mener jeg der er nogle artikler om hvordan man goer! Naar du har lavet din egen komponent, vil du hurtigt kunne se fordelene ved det! Ofte naar man modifcere en anden komponent dukker der mange irriterende problemer op! Tro mig, i laengden vil du spare masser af tid!

Held og Lykke
S¢ren Klit Lambæk



Hey Shaft,
margin'erne laver du ved at tegne en simpel lodret streg, hvilket ikke burde være så svært.

Linienumre, fixer du ved at gemme tekst i en tlist/tstringlist, og bruger det indbyggede liniehalløj til at udskrive med. :)

ex: antal linier: stringlist.count :)

Hvis i har brug for hjælp så siger i bare til, er selv igang med at kode et 'memo' til min IRC client :)

Med venlig hilsen
Ken Christensen



Hej
Først og fremmest hedder jeg ikke Shaft med Shafh :D .

margin'erne laver du ved at tegne en simpel lodret streg, hvilket ikke burde være så svært.

Jeg ved enkelt nok hvordan man laver en margin men hvordan laver jeg strejen? Og hvordan kan jeg får programmet til at tænke på om vores panel i venstre side er ude eller inde!


Og hvad er tlist/tstringlist det er ikke et indbygget kompoment!



Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates

[Redigeret d. 02/02-05 17:38:19 af Shafh]



Det bør da være så enkelt at lave i canvas... Vært fald som viser hvor margen går!



Shafh
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Behandl nørder godt.
Du ender sandsynligvis
med at arbejde for en

Motto af Bill Gates



t