Letvægs PHP editor med forskellige funktioner

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej alle sammen.
jeg leder efter en editor til HTML, CSS, JS og php som er rimelig letvægts og helst ikke en stor IDE.

Den skal have disse funktioner:
1. Auto udførelse. Så når jeg skriver ' skriver den: ''. hvis i altså forstår?
2. Den skal være sådan at jeg kan trække en mappe ind i den og så åbner den ude i siden. næsten ligesom projekter som mange IDE's har.
3. Have en god highlighter til de 4 nævnte sprog :)
4. Skal helst være gratis dog ikke nødvendigt.

Håber det ikke er for meget, og håber også at i kan hjælpe mig.

Hilsen,
BrunO

Hej BrunO,

Jeg tjekkede lige, og de links til WebPad.NET jeg kan finde på tsw.dk, virker umiddelbart fint nok? Hvis de stadig ikke virker hos dig, så hører jeg gerne hvor det er du klikker, så jeg kan få kigget på det :)

Hvis du er villig til at slække lidt på dit krav om at være meget lightweight, så skulle du i øvrigt kigge på phpCoder i stedet ( http://www.tsw.dk/phpcoder.php ) - den har betydeligt bedre IntelliSense, noget jeg i hvert fald selv sætter uhyre stor pris på når jeg koder PHP :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 24.10.2009 09:17 af Bruger #1
Har du et link til gedit?

Og autoudførelse er ikke funktions udførelse.. men lukning af ', ", ( og { og sådan nogle ting..

Kasper:
Tak for tippet vil prøve phpCoder istedet.
Og linksne virker fint nu. i går kom jeg kun til redirect.php?id=3, og den downloadede ikke filen.

Har du et link til gedit?

Gedit er først og fremmest lavet til Linux, men du kan vistnok godt få den til Windows også (længe leve krydsplatform toolkits) http://ftp.gnome.org/pub/gnome/binaries/win32/gedit/2.28/

i sig selv kan Gedit ikke de ting du beder om, og syntax-highlighten er heller ikke så pæn. men på internettet kan du hurtigt finde både temaer og plugins til gedit der kan det du vil :)

That said, så synes jeg TSW-vejen er mere fornuftig at gå hvis man ikke gider søge internettet tyndt efter plugins og temaer, og iøvrigt alligevel har Windows til rådighed.

Jeg har ikke noget imod at søge efter plugins og themes.

Men er der nogle du kan anbefale ? evt. links tak :)

Jeg har ikke links til dem - i Linux installerer man dem bare gennem pakkesystemet. Men jeg er ret overbevist om at de findes derude, hvis du søger efter dem.

Jeg bruger selv:
Bracket completion (completer også '')
Code comment (ved at trykke Ctrl-M bliver hele linien udkommenteret)
Embedded Terminal (så jeg kan generere kode, slette filer o.lign hurtigt gennem en lille konsol i bunden. virker sandsynligvis kun i Linux)

Indlæg senest redigeret d. 24.10.2009 15:42 af Bruger #8223
Kan ikke få plugins til at virke.. Jeg indsætter dem i den rette mappe men når jeg vil aktivere dem kan jeg ikke. Man kan simpelthen ikke klikke på checkboksen.

Ved du hvorfor?

Jeg vil personligt anbefale "e TextEditor". Det er lidt ala TextMate (Mac), men til Windows i stedet.

ok

<< < 12 > >>
t